Hoe
maak
ik
van
al
onze
diensten
één
sterk
merk?

Lees het hier.

  • home/
  • blog/
  • Hoe maak ik van al onze diensten één sterk merk?

Veel specialismen en diensten aanbieden is prettig voor je klanten. Maar het maakt het ook lastig om vanuit één merk te communiceren. Waar staat dat merk dan precies voor?

Geschreven door Gijs Huisman
Strategie, branding en creatie

“Op een dag stonden er twee G2O Consultants voor ons met een zak Playmobil. Of we de poppetjes en de paarden zo konden neerzet ten als onze organisatie in elkaar stak.” Een curieuze opdracht met een verbluffend effect. 

Het ingenieursbureau van Kees Boot floreert. Geleidelijk aan rijst wel het aantal specialismen en diensten in het portfolio de pan uit. Dat is natuurlijk mooi voor de klanten. Maar als er een advertentiecampagne gemaakt moet worden, vraagt hij zich af: kunnen we wel vanuit één BOOT communiceren? Is het eigenlijk wel één bedrijf of zijn alle mensen met hun verschillende expertises losse eilandjes?

Eén Boot-gevoel
G2O gaat op zoek naar de overlap in identiteit. Wat is de aantrekkingskracht van BOOT? Wat wij ontdekken, is dat de medewerkers gemotiveerd worden door de wens: bij BOOT horen. Hun voornaamste drijfveer is ‘Bond’. Mensen met een ‘Bond’ drijfveer hechten veel waarde aan verbinding, samenwerken en vertrouwen. Er is dus wel degelijk één BOOT-gevoel. Zo kunnen we via de positionering de organisatie helpen zich scherp te profileren, mét hun uitgebreide dienstenportfolio.

Diepte-aanpak
Kees Boot: “Hierdoor is nu ook duidelijk hoe we moeten communiceren. Dicht bij onszelf blijven, niet redeneren vanuit de markt of dingen roepen waarvan je denkt dat ze klanten aanspreken. Dan krijg je iets wat niet bij je past. Als je eerlijk bent, voel je dat het niet klopt.” Het bewust worden en onder woorden kunnen brengen van de parel van je bedrijf is het startpunt voor elke strategische beslissing, groot of klein. Kees Boot: “We trekken nu klanten met ons eigen verhaal. Maar de bewustwording van de identiteit betekende veel meer voor ons. Uiteindelijk geeft het ook richting aan strategie, beleid en begroting. Die diepteaanpak van G2O is mooi. Wij willen van nature gewoon gáán, maar zij zetten je even stil. Even nadenken over waar je mee bezig bent.”

Benieuwd naar de uitwerking? Bekijk het resultaat van deze merkpositionering?

Hoe maak ik van ons bedrijf een sterk merk?

Zullen we eens brainstormen over jouw uitdaging?

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Lees voor nog meer inspiratie ook:

Hoe vind je de blinde vlek van jouw organisatie?

Lees deze blog

Wat de archetypen van Jung kunnen betekenen voor jouw merk

Lees deze blog

Hoe houd je medewerkers gemotiveerd tijdens de coronacrisis? Een drijfverentest geeft inzicht.

Lees deze blog

Communicatie in crisistijd: hoe ga je hiermee om?

Lees deze blog

Roche Diagnostics Nederland - Esther de Rooij

Lees deze blog

De ontzorgmoeder - Miriam Diekman

Lees deze blog

de Merkplaats - Mr. Alphons Geerlings

Lees deze blog

De Schutse - Klaas Ruitenberg

Lees deze blog

Serieel ondernemer en eigenaar FC Utrecht - Frans van Seumeren

Lees deze blog

Accell Group - Frank Keepers

Lees deze blog

Teamasters - Steven Kleinjan

Lees deze blog

FoodFirst Network - Jan Dekker

Lees deze blog

WWF - Kirsten Schuijt

Lees deze blog

a.s.r. - Boudewijn van Uden

Lees deze blog

Triodos - Jacco Minnaar

Lees deze blog

InContext Consultancy Group - Thomas Benedict

Lees deze blog

Quint - Maurice Boon

Lees deze blog

Vlog 8: Wat zijn archetypen? (Deel III)

Lees deze blog

Vlog 7: Wat zijn archetypen? (Deel II)

Lees deze blog

Vlog 6: Wat zijn archetypen?

Lees deze blog

Vlog 5: Laat jezelf zien!

Lees deze blog

Vlog 4: Hoe bouw je een merk?

Lees deze blog

Vlog 3: Ben je eigenlijk wel baas over je eigen merk?

Lees deze blog

Vlog 2: Hoe trek je klanten aan?

Lees deze blog

Leuk dat je er was!

Lees deze blog

Zo raak je klanten!

Lees deze blog

Hoe krijgen we een website die past bij wie wij zijn?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe naam die beter bij ons past?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe huisstijl die zit gegoten als een jas?

Lees deze blog

Vlog 1: Alles over een core business

Lees deze blog

Wat is een purpose?

Lees deze blog

Heb ik wel een purpose?

Lees deze blog

Wat nog niemand je vertelde over je bedrijf

Lees deze blog

Samenbrengen of onder één paraplu?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een huisstijl die laat zien wie wij zijn?

Lees deze blog