Accell
Group
Frank
Keepers

Lees het hier.

  • home/
  • blog/
  • Accell Group – Frank Keepers

“Het geheel is meer dan de som der delen”

Geschreven door Gijs Huisman
Strategie, branding en creatie

De Accell Group voert verschillende fietsmerken. Wat leeft er sterker bij de medewerkers, hun gevoel voor het merk waarvoor ze werken, of het gevoel voor Accell?
Zonder twijfel het merk dat ze vertegenwoordigen. Het Accell-merk presenteren we naar de financiële wereld en de dealers, maar een fietsendealer koopt een fietsmerk in, die koopt geen Accell. Hij heeft wel een relatie met Accell in termen van leveringsvoorwaarden, financiering, dat soort dingen. Maar hij koopt Sparta, Koga, Lapierre of Batavus.

“Door te zorgen voor een goede balans tussen mensen met kennis en ervaring in deze branche en mensen met frisse, vernieuwende ideeën uit andere industrieën”

Frank Keepers  – Group HR Director Accell Group

 

Is er wel een collectief, overkoepelend Accell-gevoel?
Steeds meer. Onze medewerkers voelen zich in de eerste plaats medewerker van Koga of Sparta of Lapierre. Maar we merken wel dat er steeds meer ook een gevoel ontstaat van ‘we zijn samen Accell Nederland’. Die ontwikkeling is duidelijk ingezet. Maar de primaire trots is toch nog altijd het eigen merk. Daar zit heel veel passie en liefde.

Wat is dan de toegevoegde waarde van het overkoepelende merk Accell?
Als Accell Group proberen wij op alle niveaus synergie tussen onze merken te bewerkstelligen. In processen, procedures, IT, kwaliteitscontrole, alles. Maar ook richting onze klanten. Een mooi voorbeeld is ons Experience Center, in Ede. Daar kunnen consumenten langs komen om onze fietsen uitgebreid te testen. Dat is een mooie uitingsvorm van de synergie die tussen onze merken tot stand gekomen is. Het mooie is dat zo’n Experience Center niet alleen voordelen heeft voor ons, maar ook voor die klant. Die kunnen we daar vanuit ons collectief, dus eigenlijk vanuit Accell, veel beter helpen.

Hoe moeilijk is het om zo’n brede merkenportfolio in stand te houden? Wanneer zijn het er te weinig? Of genoeg? Of te veel?
Als jij het antwoord weet, mag je bij ons in de Raad van Bestuur, haha! Dat is natuurlijk altijd de lastige vraag. Wat het optimum is, is een continue puzzel. Een merk succesvol in leven houden kost veel tijd en energie. Of het nog zinnig is die tijd en energie aan een merk te besteden is een vraagstuk waar wij voortdurend mee bezig zijn.

Hoe breng je medewerkers in stelling om synergie te creëren tussen de merken in jullie portfolio?
Door te zorgen voor een goede balans tussen mensen met kennis en ervaring in deze branche en mensen met frisse, vernieuwende ideeën uit andere industrieën. Dat moet geen toeval zijn, dat moet je bewust plannen. Wij zorgen doelgericht voor een cultuur waarin mensen elkaar willen helpen en verbeteren.

Hoe lukt het je talent uit andere industrieën aan je te binden?
We hebben mensen van Shell en DSM en Unilever, grote internationale bedrijven, aan ons gebonden. Dat is een hele prestatie, we zijn als fietsenindustrie natuurlijk een betrekkelijk kleine branche. Daar is een hele duidelijke belofte voor nodig, anders laten mensen die mooie baan in die marmeren tempel echt niet zomaar los om naar Heerenveen te komen en bij ons te werken.

Wat is die belofte dan?
De magie van echt een verschil kunnen maken in een bedrijf dat op dat moment oprecht behoefte heeft aan jouw kennis en kunde. In plaats van een klein radertje te zijn in een enorme machine, ben je ineens de man of vrouw waarnaar geluisterd wordt. Wij zitten echt op jou te wachten. Je kunt dus iedere dag op je werk echt het verschil maken en iets achterlaten dat ertoe doet. Wat ook helpt: als fietsenindustrie hebben wij de maatschappelijke wind mee. Wij weten dat wij op thema’s als gezondheid, duurzaamheid en mobiliteit een enorm verschil kunnen maken. Het bezit van een auto is niet langer een statussymbool en de fiets vervangt gedeeltelijk dat symbool. Als Accell zijn wij onderdeel van een positieve, wereldwijde beweging. Iedereen die hier werkt voelt dat, doorleeft dat en is daar trots op. Ambitieus talent sluit zich gelukkig graag bij die beweging aan.

Een doordachte website maken?

Wij helpen je graag met het creëren van een website die past bij wie je bent.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Lees voor nog meer inspiratie ook:

Wat is branding? Deel 3: hoe pas je het toe?

Lees deze blog

Wat is branding? Deel 2: de weg naar sterke (merk)relaties

Lees deze blog

Wat is branding? Deel 1: hoe werkt branding?

Lees deze blog

Hoe vind je de blinde vlek van jouw organisatie?

Lees deze blog

Wat de archetypen van Jung kunnen betekenen voor jouw merk

Lees deze blog

Hoe houd je medewerkers gemotiveerd tijdens de coronacrisis? Een drijfverentest geeft inzicht.

Lees deze blog

Communicatie in crisistijd: hoe ga je hiermee om?

Lees deze blog

Roche Diagnostics Nederland - Esther de Rooij

Lees deze blog

De ontzorgmoeder - Miriam Diekman

Lees deze blog

de Merkplaats - Mr. Alphons Geerlings

Lees deze blog

De Schutse - Klaas Ruitenberg

Lees deze blog

Serieel ondernemer en eigenaar FC Utrecht - Frans van Seumeren

Lees deze blog

Teamasters - Steven Kleinjan

Lees deze blog

FoodFirst Network - Jan Dekker

Lees deze blog

WWF - Kirsten Schuijt

Lees deze blog

a.s.r. - Boudewijn van Uden

Lees deze blog

Triodos - Jacco Minnaar

Lees deze blog

InContext Consultancy Group - Thomas Benedict

Lees deze blog

Quint - Maurice Boon

Lees deze blog

Vlog 8: Wat zijn archetypen? (Deel III)

Lees deze blog

Vlog 7: Wat zijn archetypen? (Deel II)

Lees deze blog

Vlog 6: Wat zijn archetypen?

Lees deze blog

Vlog 5: Laat jezelf zien!

Lees deze blog

Vlog 4: Hoe bouw je een merk?

Lees deze blog

Vlog 3: Ben je eigenlijk wel baas over je eigen merk?

Lees deze blog

Vlog 2: Hoe trek je klanten aan?

Lees deze blog

Leuk dat je er was!

Lees deze blog

Zo raak je klanten!

Lees deze blog

Hoe krijgen we een website die past bij wie wij zijn?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe naam die beter bij ons past?

Lees deze blog

Hoe maak ik van al onze diensten één sterk merk?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe huisstijl die zit gegoten als een jas?

Lees deze blog

Vlog 1: Alles over een core business

Lees deze blog

Wat is een purpose?

Lees deze blog

Heb ik wel een purpose?

Lees deze blog

Wat nog niemand je vertelde over je bedrijf

Lees deze blog

Samenbrengen of onder één paraplu?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een huisstijl die laat zien wie wij zijn?

Lees deze blog