Onze
aanpak

Ontdek het geheim van een sterke organisatie- of merkidentiteit.

Branding is anders dan sales en marketing.

Een sterk merk dat klanten aantrekt en medewerkers inspireert, komt niet uit de lucht vallen. Dat moet je bouwen, net als een huis. Het begint met een solide fundament, waarna iedere verdieping zich stapelt op de vorige. Eentje overslaan kan niet. Een stapsgewijze aanpak leidt tot kwaliteit, stevigheid en duurzaamheid. We helpen je graag jouw merk te bouwen. Meer weten over ons bouwproces? Scroll naar beneden en ontdek meer.

Brand Scan

01

Brand Scan

Een sterk merk staat op een stevig fundament. We maken eerst een identiteitsanalyse waarin we o.a. kwaliteiten, focus, energie, drijfveren en motivaties onderzoeken. Samen met een doelgroepanalyse en marktonderzoek vormen deze perfecte basis voor strategische keuzes: de unieke kracht van het merk. Wat we doen bij G2O doen we goed en onderbouwen we met de volgende theorieën:

  • Enneagram
  • Transactionele Analyse
  • 4-drives theory (Lawrence)
  • Organisatieoriëntatie
  • Waardestrategieën van Treacy & Wiersema
  • Cultuurtypologie van Quinn en Cameron
  • Golden Circles van Sinek
  • Brand Archetypes van Carl Jung

Brand Strategy

02

Brand Strategy

Vervolgens ontwikkelen we een merkstrategie die de identiteit reflecteert, relevant is voor de doelgroep en onderscheidend is van de concurrentie. We maken scherpe keuzes. De Brand Scan en Brand Strategy samen vormen de positionering van het merk.

Brand Design

03

Brand Design

In deze fase geven we het merk een gezicht. Kleurgebruik, vorm, typografie, beeldstijl en taalgebruik, allemaal komen ze aan bod. Samen creëren ze een gevoel bij waar het merk voor staat. Zo laten we niet alleen de unieke kracht van het merk zien, maar leggen we ook de basis voor samenhangende communicatie.

Branding

04

Branding

We vertalen het ontwerp naar concrete, scherpe communicatie die het merk laadt. We brengen de volledige customer journey in kaart en definiëren scherp de buyer persona’s. Dit vatten we in een communicatieplan, waarin alle communicatie op elkaar is afgestemd en het merk succesvol ge(her)lanceerd wordt.

05

Resultaat? Een merk dat staat als een huis

Een sterk merk geeft medewerkers focus en richting. Het geeft ze een verhaal waar ze trots op zijn en dat ze zelf kunnen uitdragen. Extern zorgt een sterk merk voor herkenbaarheid, passende klanten, de juiste medewerkers en een goed, consistent merkbeeld. Een beeld dat tot trouwe klanten leidt en voor de concurrentie onmogelijk is om te kopiëren. Omdat het jullie unieke huis is, jullie verhaal en jullie merk.

"Ik durf wel te zeggen dat de G2O-aanpak echt uniek is. Wij gebruiken bestaande modellen en theorieën, maar leggen daar nog een hele eigen, psychologische laag overheen. Die combinatie tussen emotie en ratio is ons geheim."

Rik van Riel, Brand Consultant G2O