Ontdek het geheim van een sterke organisatie- of merkidentiteit.
Branding is anders dan sales en marketing.
Een sterk merk dat klanten aantrekt en medewerkers inspireert, komt niet uit de lucht vallen. Dat moet je bouwen, net als een huis. Het begint met een solide fundament, waarna iedere verdieping zich stapelt op de vorige. Eentje overslaan kan niet. Een stapsgewijze aanpak leidt tot kwaliteit, stevigheid en duurzaamheid. We helpen je graag jouw merk te bouwen. Meer weten over ons bouwproces? Scroll naar beneden en ontdek meer.
Een sterk merk staat op een stevig fundament. We maken eerst een identiteitsanalyse waarin we o.a. kwaliteiten, focus, energie, drijfveren en motivaties onderzoeken. Samen met een doelgroepanalyse en marktonderzoek vormen deze perfecte basis voor strategische keuzes: de unieke kracht van het merk. Wat we doen bij G2O doen we goed en onderbouwen we met de volgende theorieën:
Vervolgens ontwikkelen we een merkstrategie die de identiteit reflecteert, relevant is voor de doelgroep en onderscheidend is van de concurrentie. We maken scherpe keuzes. De Brand Scan en Brand Strategy samen vormen de positionering van het merk.
In deze fase geven we het merk een gezicht. Kleurgebruik, vorm, typografie, beeldstijl en taalgebruik, allemaal komen ze aan bod. Samen creëren ze een gevoel bij waar het merk voor staat. Zo laten we niet alleen de unieke kracht van het merk zien, maar leggen we ook de basis voor samenhangende communicatie.
We vertalen het ontwerp naar concrete, scherpe communicatie die het merk laadt. We brengen de volledige customer journey in kaart en definiëren scherp de buyer persona’s. Dit vatten we in een communicatieplan, waarin alle communicatie op elkaar is afgestemd en het merk succesvol ge(her)lanceerd wordt.
Een sterk merk geeft medewerkers focus en richting. Het geeft ze een verhaal waar ze trots op zijn en dat ze zelf kunnen uitdragen. Extern zorgt een sterk merk voor herkenbaarheid, passende klanten, de juiste medewerkers en een goed, consistent merkbeeld. Een beeld dat tot trouwe klanten leidt en voor de concurrentie onmogelijk is om te kopiëren. Omdat het jullie unieke huis is, jullie verhaal en jullie merk.
Rik van Riel, Brand Consultant G2O