Markt-onderzoek

Waar we goed in zijn

  • home/
  • Markt-onderzoek

Wees jezelf, maar wees anders.

Hoe kan je jezelf zijn, maar toch anders dan je concurrent? Om dat te beantwoorden, onderzoeken we hoe de markt waarin je je begeeft eruitziet. Welk waarden worden al geclaimd door je concurrenten? Waar liggen kansen? Waar jouw identiteit, de relevantie voor de doelgroep en de kansen in de markt elkaar overlappen, ligt de kern van je positionering. Laat ons ‘m voor je vinden.

Lees verder

Eigen. Ons Magazine

Download ons Eigen Magazine

"Een concurrent kan dezelfde producten of diensten verkopen. Maar ze kunnen nooit zijn wie jij bent."

Jamie Mansveld, Brand Manager G2O

Het nut van marktonderzoek

Marktonderzoek is een van de drie kernelementen van onze brand scan. We kunnen namelijk wel kijken waar jouw identiteit aansluit bij de doelgroep, maar als tien anderen hetzelfde doen, ben je niet onderscheidend. Weten wat je concurrentie doet in de markt, is daarom erg belangrijk. Hoe zetten zij zichzelf in de markt? Welke merkwaarden komen bij hen naar voren? En welke waarden juist niet? Wij komen erachter, want juist daar liggen de kansen.

Hoe we dat doen

We onderzoeken de markt waarin jij je begeeft voornamelijk online. We kijken hoe concurrenten zich online presenteren. Waar ligt hun focus? Welk gevoel roepen zij op in hun communicatie? Waarom kiezen klanten voor hen? Daarnaast kijken we naar de markt in zijn algemeenheid en volgen we de trends in de markt. Zo krijgen onze brand consultants een goed beeld van de kansen.

Jouw plek in de markt

Ons marktonderzoek vormt een drie-eenheid met jouw identiteit en doelgroep. Waar ze elkaar raken, vormt zich het fundament voor jouw plek in de markt. Alleen door anders te zijn dan je concurrenten, weten klanten waarom ze voor jou moeten kiezen. Laat ons jouw ideale plek in de markt vinden.

Wat maakt jou anders?

Laat ons je helpen om de beste plaats in de markt te kiezen.

Gratis consultBel 030 76 33 900