Doelgroep-analyse

Waar we goed in zijn

  • home/
  • Doelgroep-analyse

Waar jouw kracht je doelgroep raakt. Ontdek hoe wij dat doen.

Ken jij je doelgroep? Wie ze zijn? Hoe ze denken? Wat hun drijfveren zijn? Je doelgroep kennen is belangrijk voor een sterke merkpositionering. Zoeken ze naar een gelijke? Of juist naar iets wat ze zelf niet hebben? Pas wanneer je merk hen aanspreekt, zal het succesvol zijn. Het gaat daarbij niet alleen om de inhoud van je communicatie, maar ook om het gevoel dat je bij ze oproept. Je wilt mensen raken. Laat ons ontdekken waar jouw identiteit aansluit bij de verlangens van je doelgroep. Zodat ze jouw merk in hun hart sluiten. Een doelgroepanalyse geeft antwoord op al deze vragen.

Lees verder

Eigen. Ons Magazine

Download ons Eigen Magazine

‘Het gaat niet alleen om de inhoud van je communicatie, maar ook om het gevoel dat je bij je klant oproept.’

Cindy Kansil, Brand designer G2O

Waarom een doelgroepanalyse?

Over jezelf praten is goed, maar het moet wel aansluiten bij wat je doelgroep zoekt. Een sterk merk kent zijn doelgroep en weet wat ze willen. Daarom onderzoeken we waarom klanten voor jouw merk kiezen. Ook jouw klanten hebben een eigen identiteit en zoeken identificatie bij die van jou. Herkennen zij zich volledig in jouw drijfveren, of zien ze jou juist als compensatie van hun eigen tekorten? Welke associaties roept jouw merk bij hen op? Door een grondige doelgroepanalyse maken wij inzichtelijk waarom je doelgroep telkens voor jou kiest.

Hoe we jouw doelgroep onderzoeken

Om een goed beeld te krijgen van de doelgroep, gaan we met ze in gesprek. We willen weten hoe ze zijn als mens. Hoe staan ze in het leven? Wat zijn hun drijfveren? Tijdens de gesprekken krijgen we ook veel extra informatie. Uit wat je klanten vertellen, maar ook uit hoe hun kantoor eruitziet, hoe we worden ontvangen en uit de non-verbale communicatie tijdens het gesprek. Het levert een hoop waardevolle informatie op en leert ons wie jouw klant daadwerkelijk is. Zo krijg je een doelgroepanalyse van die écht van waarde is.

Een relevante boodschap

Wat breng je over? Jouw boodschap moet relevant voor de doelgroep en onderscheidend van de concurrentie zijn. Laat zien wie je bent, want hoe dichter je bij jezelf blijft, hoe krachtiger je verhaal wordt. Dan ben je zichtbaar en voelbaar authentiek in al je uitingen. Zo raak je je doelgroep in het hart en ontstaat een diepere verbinding met je merk. Een merk dat klanten raakt.

De match vinden?

Laat ons ontdekken waar jouw aantrekkingskracht ligt. Wil je weten hoe wij een doelgroepanalyse aanpakken?

Gratis consultBel 030 76 33 900