Waar we goed in zijn
Vier drijfveren. Welke taal spreek jij?
Bij sommigen heb je aan een half woord genoeg. Bij anderen verloopt communicatie altijd moeilijk. Grote kans dat jullie drijfveren volledig van elkaar verschillen. De ‘taal’ die we spreken hangt in grote mate af van hoe we naar de wereld kijken. Welke taal spreekt jouw organisatie? Wij helpen jou de juiste taal te spreken.
Lees verder
Hoe krijgen we klanten die bij ons passen?
Rik van Riel, Brand consultant G2O
De reden waarom we dingen doen, verschilt per persoon. Waar jij het belangrijk vindt om verbinding te voelen met een ander, kan de ander zijn imago en persoonlijk gewin juist veel belangrijker vinden. Harvard-professor Paul R. Lawrence definieerde vier basisdrijfveren, die iedereen in meer of mindere mate heeft. Iedereen heeft een ‘dominante’ drijfveer, die bepaalt hoe je naar de wereld kijkt. Ook bedrijven hebben zo’n dominante drijfveer. Zo is een familiebedrijf vaak gericht op onderlinge verbinding en continuïteit, terwijl een salesorganisatie gericht is op het behalen van doelen. Organisatiedrijfveren zeggen veel over de identiteit van een organisatie. Daarom ontwikkelde G2O een speciale drijfverentest, om te ontdekken welke taal jouw organisatie spreekt.
Onze online drijfverentest haalt feilloos naar boven wat jouw basismotivaties zijn. Door van meerdere mensen de drijfveren te onderzoeken, zien we welke drijfveer binnen de organisatie de boventoon voert. Maar het legt ook bloot waar men onderling misschien een andere taal spreekt. Begrijpen welke bril iemand op heeft, geeft inzicht in hoe we communiceren. Spreekt jouw manier van communiceren de doelgroep aan, of hebben zij juist andere drijfveren? Effectief communiceren betekent een brug slaan tussen drijfveren.
Drijfveren vormen een belangrijke basis voor het bepalen van de organisatie-identiteit. Waar gaat het hart van jouw organisatie sneller van kloppen? Wat motiveert jou en je medewerkers? Waar stroomt jullie natuurlijke energie? Laat ons het uitzoeken zowel voor jouw organisatie als persoonlijk. (Lees hier meer over onze unieke drijfverentest). Want hoewel meestal niet zichtbaar, is deze drijvende kracht diep verborgen in de onderlaag van jouw organisatie zeker voelbaar.
Weet jij waar jouw energie ligt? Laat ons er achter komen..