Merkpositionering

Waar we goed in zijn

  • home/
  • Merkpositionering

Claim de beste plek in de markt

In een wereld waarin we dagelijks met honderden merken geconfronteerd worden, is het een flinke uitdaging om op te vallen. Hoe onderscheid je je, zodat jouw merk boven de anderen uitstijgt? Hoe zorg je ervoor dat klanten zich met jouw merk gaan verbinden? Op basis van onze brand scan, bepalen wij de beste positie voor jouw merk in de markt. Welk stukje van de markt claim jij?

Lees verder

Test het hier (gratis!)

Hoe sterk is jouw merk?

Benieuwd hoe sterk jouw merk is? Vul de test in voor een gratis adviesgesprek (1-2 uur) bij ons op locatie in Utrecht.

Stap 1 van 6

"Wanneer je appels als bananen verkoopt, dan krijg je apen als klant."

Gijs Huisman, Eigenaar G2O

Wat is een merkpositionering?

Merkpositionering is niets anders dan een plek claimen in het hoofd en hart van mensen. Een unieke en onvervangbare plek. Door positieve en emotionele associaties aan je merk te koppelen, gaan klanten van je houden. Hoe sterker de associaties, hoe sterker je klanten aan jouw merk bindt. Dat vraagt om scherpe keuzes en consequente communicatie. Je merkpositionering is sturend in alles wat je doet. Hij vertegenwoordigt jouw identiteit, is uniek in de markt en sluit aan bij de behoefte van je klant. Het geeft je merk een gezicht.

Een krachtige merkpositionering:

  1. Is geworteld in de identiteit van jouw organisatie
  2. Is sturend in alles wat je doet
  3. Sluit aan bij de behoefte van de klant
  4. Heeft een unieke positie in de markt
  5. Geeft jouw merk een eigen en herkenbaar gezicht

Hoe we jouw merkpositionering bepalen

De brand scan vormt het fundament voor jouw merkpositionering. Op basis van jouw identiteit, doelgroep en de markt, vinden we voor jouw merk de ultieme positie in de markt. Dat ene plekje, waar de grootste kansen liggen! Het is een enerverende zoektocht naar de perfecte combinatie van jouw unieke kracht, de wensen van de doelgroep en je onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten.

Strategische basis voor je communicatie

Met een scherpe merkpositionering, leg je een stevige basis voor al je toekomstige uitingen. Waar creatieve concepten regelmatig veranderen, vormt je merkpositionering de stabiele basis van je merk. Door jezelf duidelijk te positioneren, weten klanten wie je bent en wat je doet. Maar ook wat je ánders doet dan je concurrenten. Daarmee vertel je niet alleen wat jou uniek maakt, maar laat je ook voelen wie je bent. Zodat ze voor jouw merk kiezen, om wie je bent. Ze kunnen zich met jouw merk identificeren.

Een merkpositionering voor jouw merk?

Laat ons je helpen met je merkpositionering, geworteld in de identiteit van je organisatie.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900