"Het proces met G2O heeft ons als bedrijf echt vooruit geholpen."
“Een nieuwe website is een mooie reden om als bedrijf eens goed naar jezelf te kijken. Wie ben je en waar sta je voor? Wat beteken je voor klanten? Door bewust te zijn van jouw unieke kracht krijg je een website die echt jouw bedrijf representeert.”
Toen Van den Berg Architecten bij G2O kwam voor een nieuwe website was Gijs Huisman direct duidelijk: voor alleen een mooi vormpje ben je hier aan het verkeerde adres. Dick van de Merwe, directeur van Van den Berg Architecten, vertelt: ‘Gijs maakte meteen duidelijk dat om een echt goede site te kunnen bouwen, G2O tot in de kleinste details boven tafel moest krijgen wie wij als bedrijf zijn en waar wij voor staan. Het feit dat ik geen kant-en-klaar antwoord had op die vraag maakte mij meteen duidelijk dat hij gelijk had…’
“‘Het leuke van onze manier van werken is dat wij onze klanten in korte tijd echt door en door leren kennen. En van al die processen leren en groeien wij ook weer als merkbouwers. Zo maken we elkaar beter.’”
Rik van Riel – Brand Consultancy Director
Verrassend
Rik van Riel, Brand Consultancy Director bij G2O: ‘We hebben goed naar Dick en zijn team geluisterd en echt alles over het bedrijf onderzocht en uitgezocht tijdens onze Brand Scan fase. Van waar hun energie zit tot waar ze over praten tijdens de lunchtafel en van hun visie en filosofie tot hun toekomstdromen. Toen we het gevoel hadden echt alles te weten, hebben we onze bevindingen aan hen gepresenteerd. Dat was een bijzondere bijeenkomst.’ Dick van de Merwe vult aan: ‘We waren verbluft door wat we hoorden. Het was of iemand die wij nog amper kenden, alles over ons wist. Rik vertelde ons over ons bedrijf alsof ze er al jaren werkte. Aan het eind heb ik haar uitgenodigd om met mij mee te gaan als ik op acquisitie moest, haha. Ze wist het beter te vertellen dan ik zelf!’
Ruimte geven
Waar de meeste architectenbureaus zich voornamelijk laten voorstaan op hun werk, weegt bij Van den Berg Architecten de menselijke factor minstens zo zwaar. Rik van Riel: ‘Het viel op dat deze architecten zichzelf niet op de voorgrond zetten. Met hun kennis en ervaring willen ze vooral bijdragen aan een gebouw waar de opdrachtgever en eindgebruiker heel blij van worden. Door iedereen ruimte te geven in het ontwerpproces creëert Van den Berg draagkracht voor het eindresultaat. Op basis van dat inzicht ontwikkelden wij voor de site een communicatieconcept waarin het draait om ruimte. Ruimte in architectonische zin en ruimte in abstracte, menselijke zin.’ Het concept was een schot in de roos. Dick van de Merwe: ‘In dat concept vatte G2O wat wij altijd al voelden en deden, maar wat wij nooit zelf onder woorden hadden kunnen brengen. Nu onze werkwijze door de nieuwe site zoveel manifester is geworden, helpt ons dat om ons verhaal veel gestructureerder te vertellen. Het proces met G2O heeft ons als bedrijf echt vooruit geholpen.’