Hoe
krijgen
we
een
website
die
past
bij
wie
wij
zijn?

Lees het hier.

  • home/
  • blog/
  • Hoe krijgen we een website die past bij wie wij zijn?

"Het proces met G2O heeft ons als bedrijf echt vooruit geholpen."

Geschreven door Rik van Riel
Brandmanagement, Merkstrategie, positionering

“Een nieuwe website is een mooie reden om als bedrijf eens goed naar jezelf te kijken. Wie ben je en waar sta je voor? Wat beteken je voor klanten? Door bewust te zijn van jouw unieke kracht krijg je een website die echt jouw bedrijf representeert.” 

Toen Van den Berg Architecten bij G2O kwam voor een nieuwe website was Gijs Huisman direct duidelijk: voor alleen een mooi vormpje ben je hier aan het verkeerde adres. Dick van de Merwe, directeur van Van den Berg Architecten, vertelt: ‘Gijs maakte meteen duidelijk dat om een echt goede site te kunnen bouwen, G2O tot in de kleinste details boven tafel moest krijgen wie wij als bedrijf zijn en waar wij voor staan. Het feit dat ik geen kant-en-klaar antwoord had op die vraag maakte mij meteen duidelijk dat hij gelijk had…’

“‘Het leuke van onze manier van werken is dat wij onze klanten in korte tijd echt door en door leren kennen. En van al die processen leren en groeien wij ook weer als merkbouwers. Zo maken we elkaar beter.’”

Rik van Riel – Brand Consultancy Director

 

 

Verrassend
Rik van Riel, Brand Consultancy Director bij G2O: ‘We hebben goed naar Dick en zijn team geluisterd en echt alles over het bedrijf onderzocht en uitgezocht tijdens onze Brand Scan fase. Van waar hun energie zit tot waar ze over praten tijdens de lunchtafel en van hun visie en filosofie tot hun toekomstdromen. Toen we het gevoel hadden echt alles te weten, hebben we onze bevindingen aan hen gepresenteerd. Dat was een bijzondere bijeenkomst.’ Dick van de Merwe vult aan: ‘We waren verbluft door wat we hoorden. Het was of iemand die wij nog amper kenden, alles over ons wist. Rik vertelde ons over ons bedrijf alsof ze er al jaren werkte. Aan het eind heb ik haar uitgenodigd om met mij mee te gaan als ik op acquisitie moest, haha. Ze wist het beter te vertellen dan ik zelf!’

Ruimte geven
Waar de meeste architectenbureaus zich voornamelijk laten voorstaan op hun werk, weegt bij Van den Berg Architecten de menselijke factor minstens zo zwaar. Rik van Riel: ‘Het viel op dat deze architecten zichzelf niet op de voorgrond zetten. Met hun kennis en ervaring willen ze vooral bijdragen aan een gebouw waar de opdrachtgever en eindgebruiker heel blij van worden. Door iedereen ruimte te geven in het ontwerpproces creëert Van den Berg draagkracht voor het eindresultaat. Op basis van dat inzicht ontwikkelden wij voor de site een communicatieconcept waarin het draait om ruimte. Ruimte in architectonische zin en ruimte in abstracte, menselijke zin.’ Het concept was een schot in de roos. Dick van de Merwe: ‘In dat concept vatte G2O wat wij altijd al voelden en deden, maar wat wij nooit zelf onder woorden hadden kunnen brengen. Nu onze werkwijze door de nieuwe site zoveel manifester is geworden, helpt ons dat om ons verhaal veel gestructureerder te vertellen. Het proces met G2O heeft ons als bedrijf echt vooruit geholpen.’

Een doordachte website maken?

Wij helpen je graag met het creëren van een website die past bij wie je bent.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Lees voor nog meer inspiratie ook:

Wat is branding? Deel 3: hoe pas je het toe?

Lees deze blog

Wat is branding? Deel 2: de weg naar sterke (merk)relaties

Lees deze blog

Wat is branding? Deel 1: hoe werkt branding?

Lees deze blog

Hoe vind je de blinde vlek van jouw organisatie?

Lees deze blog

Wat de archetypen van Jung kunnen betekenen voor jouw merk

Lees deze blog

Hoe houd je medewerkers gemotiveerd tijdens de coronacrisis? Een drijfverentest geeft inzicht.

Lees deze blog

Communicatie in crisistijd: hoe ga je hiermee om?

Lees deze blog

Roche Diagnostics Nederland - Esther de Rooij

Lees deze blog

De ontzorgmoeder - Miriam Diekman

Lees deze blog

de Merkplaats - Mr. Alphons Geerlings

Lees deze blog

De Schutse - Klaas Ruitenberg

Lees deze blog

Serieel ondernemer en eigenaar FC Utrecht - Frans van Seumeren

Lees deze blog

Accell Group - Frank Keepers

Lees deze blog

Teamasters - Steven Kleinjan

Lees deze blog

FoodFirst Network - Jan Dekker

Lees deze blog

WWF - Kirsten Schuijt

Lees deze blog

a.s.r. - Boudewijn van Uden

Lees deze blog

Triodos - Jacco Minnaar

Lees deze blog

InContext Consultancy Group - Thomas Benedict

Lees deze blog

Quint - Maurice Boon

Lees deze blog

Vlog 8: Wat zijn archetypen? (Deel III)

Lees deze blog

Vlog 7: Wat zijn archetypen? (Deel II)

Lees deze blog

Vlog 6: Wat zijn archetypen?

Lees deze blog

Vlog 5: Laat jezelf zien!

Lees deze blog

Vlog 4: Hoe bouw je een merk?

Lees deze blog

Vlog 3: Ben je eigenlijk wel baas over je eigen merk?

Lees deze blog

Vlog 2: Hoe trek je klanten aan?

Lees deze blog

Leuk dat je er was!

Lees deze blog

Zo raak je klanten!

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe naam die beter bij ons past?

Lees deze blog

Hoe maak ik van al onze diensten één sterk merk?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe huisstijl die zit gegoten als een jas?

Lees deze blog

Vlog 1: Alles over een core business

Lees deze blog

Wat is een purpose?

Lees deze blog

Heb ik wel een purpose?

Lees deze blog

Wat nog niemand je vertelde over je bedrijf

Lees deze blog

Samenbrengen of onder één paraplu?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een huisstijl die laat zien wie wij zijn?

Lees deze blog