Hoe
krijg
ik
een
nieuwe
huisstijl
die
zit
gegoten
als
een
jas?

Lees het hier.

  • home/
  • blog/
  • Hoe krijg ik een nieuwe huisstijl die zit gegoten als een jas?

"Ik vind wat G2O doet een kunst… Je moet toch in ons hoofd kruipen."

Geschreven door Gijs Huisman
Strategie, branding en creatie

“De uitstraling die we in onze huisstijl en op de site hadden, raakte mijn hart niet. Hij paste niet bij ons, vertolkte niet wie we zijn.” Dus ging Pleun Pieter Goudriaan van BVP op zoek naar een partij die zijn bedrijf begreep. Aanvoelde. Die écht tot in de kern kon doordringen.” 

De goede uitstraling creëren voor een bedrijf is geen truc. Geen kwestie van een leuk kleurtje en lettertje kiezen en klaar is Kees. Er moet een brug zijn tussen identiteit en creatie. Die brug kan je alleen slaan als je die identiteit ziet en begrijpt. Voor een organisatie zelf is dat lastig. Vraag een vis maar eens om het water waar hij in zwemt te omschrijven. Iets wat zo vanzelfsprekend is, zie je niet meer. Je moet in de ziel van een organisatie kunnen kruipen. Hoe mooi is het om die daarna te vertalen in boodschap, kleuren, vormen en taal?

Rake analyse
Pleun Pieter Goudriaan: “We hebben G2O gevraagd voor onze positionering. Na Gijs kregen we zo ook te maken met consultant Rik. De perfecte aanvulling op Gijs. Hij had zulke scherpe observaties en analyses. Er zijn gesprekken gevoerd met onze directie, medewerkers en klanten en er is een concurrentieonderzoek gedaan.”

Bij G2O leggen we zo het hele bedrijf  bloot. Een belangrijke kernkwaliteit van BVP bleek hun meedenkkracht. BVP houdt altijd het overzicht, heeft scherp zich op de context van de klant.

Concreet
Pleun Pieter Goudriaan: “De presentatie was een eyeopener: een 100% match. Nadat de positionering onthuld was, wilden we graag dat G2O ons verder hielp. Een nieuwe huisstijl ontwerpen, passend bij de positionering. Dat is ook een kunst. Zij moeten dat inzicht concreet maken in visuele communicatie. Ze hebben onze nieuwe huisstijl, logo en site ontwikkeld en een mooie nieuwe corporate brochure. Die deel ik vol trots uit. Die is helemaal BVP.”

Een nieuwe huisstijl nodig?

Wij helpen je graag met het creëren van een huisstijl die past bij wie je bent.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Lees voor nog meer inspiratie ook:

Roche Diagnostics Nederland - Esther de Rooij

Lees deze blog

De ontzorgmoeder - Miriam Diekman

Lees deze blog

de Merkplaats - Mr. Alphons Geerlings

Lees deze blog

De Schutse - Klaas Ruitenberg

Lees deze blog

Serieel ondernemer en eigenaar FC Utrecht - Frans van Seumeren

Lees deze blog

Accell Group - Frank Keepers

Lees deze blog

Teamasters - Steven Kleinjan

Lees deze blog

FoodFirst Network - Jan Dekker

Lees deze blog

WWF - Kirsten Schuijt

Lees deze blog

a.s.r. - Boudewijn van Uden

Lees deze blog

Triodos - Jacoo Minnaar

Lees deze blog

InContext Consultancy Group - Thomas Benedict

Lees deze blog

Quint - Maurice Boon

Lees deze blog

Vlog 8: Wat zijn archetypen? (Deel III)

Lees deze blog

Vlog 7: Wat zijn archetypen? (Deel II)

Lees deze blog

Vlog 6: Wat zijn archetypen?

Lees deze blog

Vlog 5: Laat jezelf zien!

Lees deze blog

Vlog 4: Hoe bouw je een merk?

Lees deze blog

Vlog 3: Ben je eigenlijk wel baas over je eigen merk?

Lees deze blog

Vlog 2: Hoe trek je klanten aan?

Lees deze blog

Leuk dat je er was!

Lees deze blog

Zo raak je klanten!

Lees deze blog

Hoe krijgen we een website die past bij wie wij zijn?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe naam die beter bij ons past?

Lees deze blog

Hoe maak ik van al onze diensten één sterk merk?

Lees deze blog

Vlog 1: Alles over een core business

Lees deze blog

Wat is een purpose?

Lees deze blog

Heb ik wel een purpose?

Lees deze blog

Wat nog niemand je vertelde over je bedrijf

Lees deze blog

Samenbrengen of onder één paraplu?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een huisstijl die laat zien wie wij zijn?

Lees deze blog