"Ik vind wat G2O doet een kunst… Je moet toch in ons hoofd kruipen."
“De uitstraling die we in onze huisstijl en op de site hadden, raakte mijn hart niet. Hij paste niet bij ons, vertolkte niet wie we zijn.” Dus ging Pleun Pieter Goudriaan van BVP op zoek naar een partij die zijn bedrijf begreep. Aanvoelde. Die écht tot in de kern kon doordringen.”
De goede uitstraling creëren voor een bedrijf is geen truc. Geen kwestie van een leuk kleurtje en lettertje kiezen en klaar is Kees. Er moet een brug zijn tussen identiteit en creatie. Die brug kan je alleen slaan als je die identiteit ziet en begrijpt. Voor een organisatie zelf is dat lastig. Vraag een vis maar eens om het water waar hij in zwemt te omschrijven. Iets wat zo vanzelfsprekend is, zie je niet meer. Je moet in de ziel van een organisatie kunnen kruipen. Hoe mooi is het om die daarna te vertalen in boodschap, kleuren, vormen en taal?
Rake analyse
Pleun Pieter Goudriaan: “We hebben G2O gevraagd voor onze positionering. Na Gijs kregen we zo ook te maken met consultant Rik. De perfecte aanvulling op Gijs. Hij had zulke scherpe observaties en analyses. Er zijn gesprekken gevoerd met onze directie, medewerkers en klanten en er is een concurrentieonderzoek gedaan.”
Bij G2O leggen we zo het hele bedrijf bloot. Een belangrijke kernkwaliteit van BVP bleek hun meedenkkracht. BVP houdt altijd het overzicht, heeft scherp zich op de context van de klant.
Concreet
Pleun Pieter Goudriaan: “De presentatie was een eyeopener: een 100% match. Nadat de positionering onthuld was, wilden we graag dat G2O ons verder hielp. Een nieuwe huisstijl ontwerpen, passend bij de positionering. Dat is ook een kunst. Zij moeten dat inzicht concreet maken in visuele communicatie. Ze hebben onze nieuwe huisstijl, logo en site ontwikkeld en een mooie nieuwe corporate brochure. Die deel ik vol trots uit. Die is helemaal BVP.”