Hoe
krijg
ik
een
nieuwe
naam
die
beter
bij
ons
past?

Lees het hier.

  • home/
  • blog/
  • Hoe krijg ik een nieuwe naam die beter bij ons past?

‘Die naam was een schot in de roos. Wij kregen terug van onze schilders dat ze zich al jaren meesterschilders voelden, maar het nu echt werden.’

Geschreven door Gijs Huisman
Strategie, branding en creatie

“Als de naam en propositie van je bedrijf door veranderende marktomstandigheden gedateerd raken, levert dat flinke uitdagingen op. Hoe creëer je een nieuw merk dat het verleden afschudt, maar behoudt wat goed is?” 

Vakmanschap in vormgeving
Als je personeelsdiensten van ambachtelijke Nederlandse vaklieden levert maar je heet POOL (van het Engelse pool), dan wil dat nog weleens verwarring opleveren. En, erger nog, afbreuk doen aan je imago. Directeur Peter Huijser vertelt: ‘We merkten dat we ingehaald waren door de tijd en dat onze naam zich tegen ons begon te keren. Dus schakelden we G2O in om ons te helpen bij het weer up-to-date krijgen van ons merk.’

Bijten
Bij G2O zetten de brand consultants hun tanden in het bedrijf. Rik van Riel vertelt: ‘We zijn op zoek gegaan naar hart en ziel van de organisatie. Niet alleen door het management het vuur aan de schenen te leggen, maar ook medewerkers en klanten. Zo kregen we een duidelijk beeld van de identiteit van de organisatie en daarmee het onderscheidend vermogen.’ Peter Huijser: ‘In dat proces nam G2O niets klakkeloos aan. We hoefden hen echt geen praatjes te verkopen, ze bleven bijten tot ze de volledige kern van onze identiteit boven tafel hadden.’

Schot in de roos
Het unieke karakter van het bedrijf bleek te zitten in de ambachtelijkheid en het vakmanschap van de medewerkers, maar ook in de persoonlijke betrokkenheid en het warme werkgeverschap van de bedrijfsleiding. Uiteindelijk ontwikkelde G2O op basis van die inzichten de naam Meestersgilde. Peter Huijser: ‘Die naam was een schot in de roos. Wij kregen terug van onze schilders dat ze zich al jaren meesterschilders voelden, maar het nu echt werden.’ De nieuwe naam werd ingebed in een perfect aansluitende visuele identiteit waar het hele bedrijf zich dagelijks in herkent. Dus geen dun vernislaagje, maar een kleurrijke verbeelding van waar het bedrijf vanuit zijn kern voor staat.

Een nieuwe naam nodig?

Past je bedrijfsnaam niet meer bij wie je nu bent?

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Lees voor nog meer inspiratie ook:

Communicatie in crisistijd: hoe ga je hiermee om?

Lees deze blog

Roche Diagnostics Nederland - Esther de Rooij

Lees deze blog

De ontzorgmoeder - Miriam Diekman

Lees deze blog

de Merkplaats - Mr. Alphons Geerlings

Lees deze blog

De Schutse - Klaas Ruitenberg

Lees deze blog

Serieel ondernemer en eigenaar FC Utrecht - Frans van Seumeren

Lees deze blog

Accell Group - Frank Keepers

Lees deze blog

Teamasters - Steven Kleinjan

Lees deze blog

FoodFirst Network - Jan Dekker

Lees deze blog

WWF - Kirsten Schuijt

Lees deze blog

a.s.r. - Boudewijn van Uden

Lees deze blog

Triodos - Jacoo Minnaar

Lees deze blog

InContext Consultancy Group - Thomas Benedict

Lees deze blog

Quint - Maurice Boon

Lees deze blog

Vlog 8: Wat zijn archetypen? (Deel III)

Lees deze blog

Vlog 7: Wat zijn archetypen? (Deel II)

Lees deze blog

Vlog 6: Wat zijn archetypen?

Lees deze blog

Vlog 5: Laat jezelf zien!

Lees deze blog

Vlog 4: Hoe bouw je een merk?

Lees deze blog

Vlog 3: Ben je eigenlijk wel baas over je eigen merk?

Lees deze blog

Vlog 2: Hoe trek je klanten aan?

Lees deze blog

Leuk dat je er was!

Lees deze blog

Zo raak je klanten!

Lees deze blog

Hoe krijgen we een website die past bij wie wij zijn?

Lees deze blog

Hoe maak ik van al onze diensten één sterk merk?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe huisstijl die zit gegoten als een jas?

Lees deze blog

Vlog 1: Alles over een core business

Lees deze blog

Wat is een purpose?

Lees deze blog

Heb ik wel een purpose?

Lees deze blog

Wat nog niemand je vertelde over je bedrijf

Lees deze blog

Samenbrengen of onder één paraplu?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een huisstijl die laat zien wie wij zijn?

Lees deze blog