Quint
Maurice
Boon

Lees het hier.

“Leave no man behind”

Geschreven door Gijs Huisman
Strategie, branding en creatie

Maurice, als G2O hebben wij jouw organisatie Quint begeleid in een rebranding-traject. Waar kwam die behoefte vandaan?
De rebranding van ons merk was een noodzakelijke volgende stap in onze ontwikkeling. De afgelopen vijf jaar was de branding niet meegegroeid met de organisatie, dus die was gedateerd geraakt. Wij zijn in hart en nieren een mensenbedrijf, maar gericht op digitale transformatie. Die koppeling van mensen met transformatie en technologie moest beter tot uiting komen in onze branding, zowel naar buiten als naar onze eigen mensen.

 

Wij zijn succes- en resultaatgedreven, maar altijd vanuit oprechtheid en puurheid

Maurice Boon  – CEO Quint

 

Hoe sterk herken jij je in het eindresultaat?
Waar ik me vooral in herken is de goede balans tussen digitale technologie – wat vrij hard en hoekig klinkt – en menselijkheid. Wij zijn door Great Place to Work uitgeroepen tot een van de beste werkgevers van Nederland. We wilden dat die menselijke kant in de vormgeving terug te zien zou zijn en dat is goed gelukt. Roze en blauw zijn de hoofdkleuren, met een beige achtergrond. En, heel belangrijk: we gebruiken altijd echte beelden van onze mensen, geen stock. Ons werk en ons bedrijf gaat om mensen en dat laten wij dan ook zien.

Wij werken vaak met archetypen om organisaties te duiden en bij jullie vonden we de Hero en de Innocent. Was dat een verrassing?
Enigszins ja. Wij neigden zelf altijd naar Hero en Caregiver. Maar Innocent pakt eigenlijk veel beter wie wij zijn. Er zit oprechtheid in, maar ook zorg voor elkaar. Als je door je oogharen kijkt lijken die twee archetypen een spagaat binnen één identiteit, maar als je ze goed kunt uitleggen maakt dat je als merk sterker en unieker. Wij zijn succes- en resultaatgedreven, maar altijd vanuit oprechtheid en puurheid. Niet met scherpe hoeken maar met afgeronde hoeken. Wij hanteren geen  zeven pagina’s ontbindende voorwaarden voor we beginnen, zo zitten wij niet in elkaar. Als je zo duidelijk weet wie je wel en niet bent, is het belangrijk dat je dat ook uitstraalt in je merkbeleving. Ik vind dat G2O dat fantastisch heeft weten te pakken. Het vinden van dat spanningsveld tussen die archetypen is echt sterk werk.

Hoe zorg je dat je medewerkers het Quint-merk blijven doorleven en uitdragen?
Wij gebruiken Google Suite. Daarin zitten al onze uitingen gestandaardiseerd. Zo voldoet alles vanzelfsprekend aan onze nieuwe huisstijl. Maar dat is functioneel. Belangrijker is de cultuur. Die behoud je door in gesprek te blijven met elkaar en inhoud en invulling te geven aan dat merkgevoel. Dat is een continue dialoog. Wij hebben een heel open feedbackcultuur. Vanuit die cultuur bouw en herbevestig je continu wie je met elkaar bent en waar je voor staat.

Hoe beoordeel je of nieuwe medewerkers binnen de Quint-cultuur passen?
Iedereen die bij ons komt werken, komt direct of indirect uit ons netwerk. De beste manier om hier te komen werken is door persoonlijk kennis te maken. Als iemand echt geïnteresseerd is, gaat hij of zij een kort sollicitatieproces in dat eindigt met een presentatie aan vijf of zes collega’s. Daar wordt beoordeeld of diegene past, dat noemen wij de warme match. Een koude match op basis van cv kun je snel maken, maar in die presentatie gaat het om of diegene echt als mens en collega bij ons past. Dat is de warme match en die is het belangrijkst.

Hoe zou je de unieke kracht van Quint omschrijven?
Op menselijk vlak is het de rechtdoorzeeheid. We zijn open, transparant en houden niet van gezeur. We combineren gezond boerenverstand met vakmanschap. Dat is Quint ten voeten uit. De Quinter is vakinhoudelijk gedreven, professioneel en gaat echt voor resultaat, maar altijd met de menselijke maat. Zoals gezegd doen we niet aan disclaimers maar gaan we gewoon aan de slag. In dat opzicht zijn we het tegenovergestelde van bureaucratisch. Wij zijn agile tot op het bot, we leven dat echt. Ik ben van origine officier der mariniers en de normen en waarden en manier van werken die ik daar geleerd heb, is in hart en nieren Quint. Directe lijnen, gaan voor resultaat, maar met elkaar. We leave no man behind.

Een doordachte website maken?

Wij helpen je graag met het creëren van een website die past bij wie je bent.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Lees voor nog meer inspiratie ook:

Wat is branding? Deel 3: hoe pas je het toe?

Lees deze blog

Wat is branding? Deel 2: de weg naar sterke (merk)relaties

Lees deze blog

Wat is branding? Deel 1: hoe werkt branding?

Lees deze blog

Hoe vind je de blinde vlek van jouw organisatie?

Lees deze blog

Wat de archetypen van Jung kunnen betekenen voor jouw merk

Lees deze blog

Hoe houd je medewerkers gemotiveerd tijdens de coronacrisis? Een drijfverentest geeft inzicht.

Lees deze blog

Communicatie in crisistijd: hoe ga je hiermee om?

Lees deze blog

Roche Diagnostics Nederland - Esther de Rooij

Lees deze blog

De ontzorgmoeder - Miriam Diekman

Lees deze blog

de Merkplaats - Mr. Alphons Geerlings

Lees deze blog

De Schutse - Klaas Ruitenberg

Lees deze blog

Serieel ondernemer en eigenaar FC Utrecht - Frans van Seumeren

Lees deze blog

Accell Group - Frank Keepers

Lees deze blog

Teamasters - Steven Kleinjan

Lees deze blog

FoodFirst Network - Jan Dekker

Lees deze blog

WWF - Kirsten Schuijt

Lees deze blog

a.s.r. - Boudewijn van Uden

Lees deze blog

Triodos - Jacco Minnaar

Lees deze blog

InContext Consultancy Group - Thomas Benedict

Lees deze blog

Vlog 8: Wat zijn archetypen? (Deel III)

Lees deze blog

Vlog 7: Wat zijn archetypen? (Deel II)

Lees deze blog

Vlog 6: Wat zijn archetypen?

Lees deze blog

Vlog 5: Laat jezelf zien!

Lees deze blog

Vlog 4: Hoe bouw je een merk?

Lees deze blog

Vlog 3: Ben je eigenlijk wel baas over je eigen merk?

Lees deze blog

Vlog 2: Hoe trek je klanten aan?

Lees deze blog

Leuk dat je er was!

Lees deze blog

Zo raak je klanten!

Lees deze blog

Hoe krijgen we een website die past bij wie wij zijn?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe naam die beter bij ons past?

Lees deze blog

Hoe maak ik van al onze diensten één sterk merk?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe huisstijl die zit gegoten als een jas?

Lees deze blog

Vlog 1: Alles over een core business

Lees deze blog

Wat is een purpose?

Lees deze blog

Heb ik wel een purpose?

Lees deze blog

Wat nog niemand je vertelde over je bedrijf

Lees deze blog

Samenbrengen of onder één paraplu?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een huisstijl die laat zien wie wij zijn?

Lees deze blog