de
Merkplaats
Mr.
Alphons
Geerlings

Lees het hier.

  • home/
  • blog/
  • de Merkplaats – Mr. Alphons Geerlings

"Teamverband en wij denken na over onze Footprint"

Geschreven door Gijs Huisman
Strategie, branding en creatie

Vertel eens Alphons, waarom ben je ooit begonnen met de Merkplaats?
Op de eerste plaats wilde ik iets voor mezelf beginnen. In mijn studententijd was ik een loyale en trouwe werknemer en werd goed betaald, maar toch was het mijn grote droom om zelf te gaan ondernemen. Tijdens mijn rechtenstudie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam heb ik strafrecht en echtscheidingsrecht gestudeerd, maar dat trok mij niet. Tot dat ik van Professor Spoor colleges over het auteursrecht volgde, op dat moment wist ik het;  Intellectueel eigendom daar wilde ik mij verder in verdiepen. Het is een fascinerend vakgebied. Het vertrouwen van een belangrijk eigendom wordt namelijk in jouw handen gelegd; mensen komen met mooie en creatieve ideeën naar je toe en vragen aan jou om die zo goed mogelijk juridisch te beschermen.

 

Als middelbare scholier liep ik over de grachten en vertelde ik een vriend dat ik hier wilde wonen en werken

Mr. Alphons Geerlings  – Founder de Merkplaats

 

Wat doet de Merkplaats precies?
De focus ligt bij de Merkplaats op merken, vanzelfsprekend de naam zegt het al. Stap één bestaat uit het doen van merkonderzoek oftewel de Quickscan. De volgende dag voor 17.00 uur krijg je groen, oranje of rood licht. Bij oranje of groen licht volgt stap twee, de merkregistratie. Dat kan zowel in de Benelux als in de hele wereld. Verder bewaken wij de merken, vernieuwen wij ze en treden wij op als er inbreuk gemaakt wordt op de rechten van onze cliënten, ook in het buitenland. Zo hebben we zelfs de belangen van een cliënt in Iran met succes behartigd. Als iemand om welke reden dan ook zijn merk niet meer gebruikt, dan verkopen we ook merken. Dit noemen wij recycling van merkrechten.

Waar staat je eigen brand de Merkplaats voor?
Kijk eens goed naar ons logo en de naam. de Merkplaats klinkt als de Werkplaats. Het is een kwestie van de W omdraaien en je krijgt de Merkplaats. De handen uit de mouwen. Klare taal. No nonsens. Transparantie. Persoonlijke aandacht. Kwaliteit. Informeel. Plezier in het werk. Sportief. Teamverband en wij denken na over onze Footprint. Dit zijn de kernwaarden en begrippen waar de Merkplaats voor staat en belangrijk vindt.

Jullie stralen als juristen best wat ‘’Acquire’’ uit, is dat niet shocking in de juridische wereld?
Geen flauw idee wat je daarmee bedoelt. Overigens heb ik geen enkele moeite om shocking te zijn in de juridische wereld, zolang ik maar bij mijn eigen kernwaarden blijf. En dan ben je al gauw shocking. Ik geef je een voorbeeld: 16 jaar geleden registreerde wij Amalia® als merk voor alle denkbare klassen, als cadeau voor Maxima en Willem Alexander. Dat heeft ons ontzettend veel opgeleverd in de positieve zin van het woord.

Waarom is het zo belangrijk om een merk te registreren?
Je naam, je goodwill en je reputatie worden zonder dat je het in de gaten hebt, elke dag meer waard. Waarom zet je wel je fiets op slot, maar niet je naam? Terwijl jouw naam toch veel meer waard is? Je positie als merkhouder is ijzersterk. Heb je alleen een handelsnaam, dan wordt het discussiëren. Ondernemers houden niet van discussiëren en onzekerheid. Daarom registreer je een merk.

Waar droom je nog van?
Als middelbare scholier liep ik over de gracht en vertelde ik een vriend dat ik hier wilde wonen en werken. Nu vele jaren later woon ik hier met een mooi gezin met vier kinderen en werk ik hier met een mooi team van juristen in het allermooiste pand van Amsterdam. Als ik naar de merkportfolio op onze website kijk vervult mij dat met trots en is mijn droom meer dan uitgekomen. Natuurlijk staan er nog wel merken op mijn wishlist, maar die houd ik geheim!

Een doordachte website maken?

Wij helpen je graag met het creëren van een website die past bij wie je bent.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Lees voor nog meer inspiratie ook:

Communicatie in crisistijd: hoe ga je hiermee om?

Lees deze blog

Roche Diagnostics Nederland - Esther de Rooij

Lees deze blog

De ontzorgmoeder - Miriam Diekman

Lees deze blog

De Schutse - Klaas Ruitenberg

Lees deze blog

Serieel ondernemer en eigenaar FC Utrecht - Frans van Seumeren

Lees deze blog

Accell Group - Frank Keepers

Lees deze blog

Teamasters - Steven Kleinjan

Lees deze blog

FoodFirst Network - Jan Dekker

Lees deze blog

WWF - Kirsten Schuijt

Lees deze blog

a.s.r. - Boudewijn van Uden

Lees deze blog

Triodos - Jacoo Minnaar

Lees deze blog

InContext Consultancy Group - Thomas Benedict

Lees deze blog

Quint - Maurice Boon

Lees deze blog

Vlog 8: Wat zijn archetypen? (Deel III)

Lees deze blog

Vlog 7: Wat zijn archetypen? (Deel II)

Lees deze blog

Vlog 6: Wat zijn archetypen?

Lees deze blog

Vlog 5: Laat jezelf zien!

Lees deze blog

Vlog 4: Hoe bouw je een merk?

Lees deze blog

Vlog 3: Ben je eigenlijk wel baas over je eigen merk?

Lees deze blog

Vlog 2: Hoe trek je klanten aan?

Lees deze blog

Leuk dat je er was!

Lees deze blog

Zo raak je klanten!

Lees deze blog

Hoe krijgen we een website die past bij wie wij zijn?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe naam die beter bij ons past?

Lees deze blog

Hoe maak ik van al onze diensten één sterk merk?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe huisstijl die zit gegoten als een jas?

Lees deze blog

Vlog 1: Alles over een core business

Lees deze blog

Wat is een purpose?

Lees deze blog

Heb ik wel een purpose?

Lees deze blog

Wat nog niemand je vertelde over je bedrijf

Lees deze blog

Samenbrengen of onder één paraplu?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een huisstijl die laat zien wie wij zijn?

Lees deze blog