Hoe
krijg
ik
een
huisstijl
die
laat
zien
wie
wij
zijn?

Lees het hier.

  • home/
  • blog/
  • Hoe krijg ik een huisstijl die laat zien wie wij zijn?

"Wij wilden gewoon een nieuwe huisstijl. Dat hoefde toch niet zo moeilijk?"

Geschreven door Rik van Riel
Brandmanagement, Merkstrategie, positionering

“Een 10-jarig jubileum is een mooi moment om de visuele identiteit van je bedrijf te updaten. Zeker als het na dat decennium langzaamaan tijd is geworden je wat duidelijker los van je zusterbedrijf te positioneren.” 

Een nieuwe, frisse start dus, maar dan wel eentje waarbij er toch een herkenbare connectie met het moederbedrijf moest blijven. Natuurlijk is het mogelijk daar een leuk nieuw vormpje op te plakken. Lange halen, gauw thuis. Maar dat is niet hoe G2O het aanpakte. First things first G2O founder Gijs Huisman: ‘We doken eerst heel diep de organisatie in. Om Burgland een kloppende visuele identiteit te kunnen geven, moesten we de ziel en het karakter van het bedrijf helemaal in kaart brengen. Anders blijf je hangen in termen als mooi of lelijk, terwijl de identiteit echt een reflectie van het DNA van het bedrijf moet zijn.’ Wim de Jong, directeur van Burgland Bouw, zag het meewarig aan: ‘Ze wilden met ons management praten, maar ook met medewerkers en klanten. Ik moet bekennen dat ik het in eerste instantie wat veel vond allemaal. Wij wilden gewoon een nieuwe huisstijl. Dat hoefde toch niet zo moeilijk?’

“Soms vindt een klant het een beetje overdreven, hoe diep wij dat bedrijf binnenstebuiten keren. Maar het is echt nodig. Gelukkig heeft ook bij Burgland het eindresultaat dat dubbel en dwars bewezen.”

Rik van Riel – Brand Consultancy Director

 

 

Meerwaarde
G2O hield voet bij stuk en deed de diepteinterviews. Op basis van een grondige analyse van de identiteit is er een merkpersoonlijkheid, merkessentie en merkfilosofie voor het merk bepaald en werd er een slogan bedacht “Bouwers met daadkracht”. Pas toen dat allemaal stond, ging G2O ontwerpen. Met iedere stap in het proces werd het directeur Wim de Jong duidelijker: ‘Gaandeweg ging ik de meerwaarde van de G2O-manier van werken inzien en zag ik in dat alles met elkaar samen hing.’ Uiteindelijk kwam er een visuele identiteit die het no-nonsens karakter en de praktische spirit van het bedrijf kraakhelder verbeeldt. Zowel klanten als medewerkers waren zeer positief. De Jong, tevreden: ‘Uiteindelijk heeft de doortastendheid van G2O het eindresultaat – en daarmee ons – dus echt verder geholpen.’

Een nieuwe huisstijl nodig?

Wij helpen je graag met het creëren van een huisstijl die past bij wie je bent.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Lees voor nog meer inspiratie ook:

Wat is branding? Deel 3: hoe pas je het toe?

Lees deze blog

Wat is branding? Deel 2: de weg naar sterke (merk)relaties

Lees deze blog

Wat is branding? Deel 1: hoe werkt branding?

Lees deze blog

Hoe vind je de blinde vlek van jouw organisatie?

Lees deze blog

Wat de archetypen van Jung kunnen betekenen voor jouw merk

Lees deze blog

Hoe houd je medewerkers gemotiveerd tijdens de coronacrisis? Een drijfverentest geeft inzicht.

Lees deze blog

Communicatie in crisistijd: hoe ga je hiermee om?

Lees deze blog

Roche Diagnostics Nederland - Esther de Rooij

Lees deze blog

De ontzorgmoeder - Miriam Diekman

Lees deze blog

de Merkplaats - Mr. Alphons Geerlings

Lees deze blog

De Schutse - Klaas Ruitenberg

Lees deze blog

Serieel ondernemer en eigenaar FC Utrecht - Frans van Seumeren

Lees deze blog

Accell Group - Frank Keepers

Lees deze blog

Teamasters - Steven Kleinjan

Lees deze blog

FoodFirst Network - Jan Dekker

Lees deze blog

WWF - Kirsten Schuijt

Lees deze blog

a.s.r. - Boudewijn van Uden

Lees deze blog

Triodos - Jacco Minnaar

Lees deze blog

InContext Consultancy Group - Thomas Benedict

Lees deze blog

Quint - Maurice Boon

Lees deze blog

Vlog 8: Wat zijn archetypen? (Deel III)

Lees deze blog

Vlog 7: Wat zijn archetypen? (Deel II)

Lees deze blog

Vlog 6: Wat zijn archetypen?

Lees deze blog

Vlog 5: Laat jezelf zien!

Lees deze blog

Vlog 4: Hoe bouw je een merk?

Lees deze blog

Vlog 3: Ben je eigenlijk wel baas over je eigen merk?

Lees deze blog

Vlog 2: Hoe trek je klanten aan?

Lees deze blog

Leuk dat je er was!

Lees deze blog

Zo raak je klanten!

Lees deze blog

Hoe krijgen we een website die past bij wie wij zijn?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe naam die beter bij ons past?

Lees deze blog

Hoe maak ik van al onze diensten één sterk merk?

Lees deze blog

Hoe krijg ik een nieuwe huisstijl die zit gegoten als een jas?

Lees deze blog

Vlog 1: Alles over een core business

Lees deze blog

Wat is een purpose?

Lees deze blog

Heb ik wel een purpose?

Lees deze blog

Wat nog niemand je vertelde over je bedrijf

Lees deze blog

Samenbrengen of onder één paraplu?

Lees deze blog