Holbox

Klaar voor de toekomst

"We hebben al decennialang een kikker in onze huisstijl. Dat wilden we zo houden. De uitdaging was het ontwerpen van een logo dat modern is én herkenbaar. Dat is goed gelukt."

Jan Hol - CEO

Bekend
gezicht
in
de
Benelux

De meeste A-merkfabrikanten in de Benelux kennen het geel/groen van Holbox al jarenlang. En ook in andere Europese landen rijst de ster van displaygigant Holbox. Zo’n 400 medewerkers telt het van oorsprong Limburgse bedrijf. Ze zijn verdeeld over de hoofdvestiging in Echt, een productielocatie in Polen en verkoopkantoren in Frankrijk en Engeland. Aan het roer staat de onvermoeibare ondernemer Jan Hol. Hij maakte het bedrijf groot en drukte zijn stempel op de displaymarkt in West-Europa.

Grote fabrikanten, retailers en printbuyers vertrouwen bij hun productintroducties en –promoties op de kracht van Holbox. Een kracht die wij bij de herpositionering een plaats hebben gegeven in de huisstijl. Als payoff. Great ideas. Het team van Holbox is creatief en innovatief. De strijd om de gunst van de consument wordt steeds feller op de winkelvloer. Unieke, kartonnen displays kunnen daarin een beslissende rol spelen. Als ze maar opvallen, stevig genoeg zijn, snel te plaatsen zijn, betaalbaar zijn en tegen stootje kunnen. Het team van Holbox heeft al duizenden creaties op haar naam staan die aan al deze voorwaarden voldoen. Ze worden geproduceerd in eigen huis, met als geheime kracht een uniek machinepark. Want Jan Hol wil niet afhankelijk zijn van toeleveranciers en snel kunnen schakelen. Dat is essentieel: de levertijden zijn meestal kort en de deadlines hard. En dat Holbox nooit ‘nee’ zegt, is voor de klanten een geruststellend idee.

Verrijking
van
de
huisstijl

De kleuren geel en groen hebben we in stand gehouden, maar verrijkt met extra nuances. Het oude logo was meer een karikatuur van een kikker. De nieuwe kikker is strakker en heeft een andere symboliek. De vouwlijnen laten zien waar Holbox goed in is: producten van karton maken die flexibel zijn en zich makkelijk laten uitvouwen. De typografie is gemoderniseerd, terwijl de payoff een vaste plaats in de huisstijl heeft gekregen. Ook op reuzenformaat doet de kikker het goed…

De
'zichtbare
kant'
aanpakken

Jan Hol zit nog volop plannen, hij kijkt vooruit. Richting overdracht aan de tweede generatie Hol. Hij wil een sterk en toekomstbestendig bedrijf overdragen en besloot samen met een extern bureau een lange termijnvisie te ontwikkelen. Tegelijkertijd wilde hij ook de ‘zichtbare kant’ van Holbox aanpakken. Daarom vroeg Jan Hol ons een nieuwe huisstijl te ontwikkelen en mee te denken in de positionering. In ons plan hiervoor analyseerden we de identiteit van dit fascinerende bedrijf en kwamen we met het fundament voor een creatief concept. De komende tijd zal dit verder worden uitgerold. Op dit moment wordt de huisstijl geïmplementeerd. Daarnaast ontwikkelden we een website voor een specifieke productlijn: 2 second displays. Het is een pilot: klanten kunnen via deze website de 2 second displays bestellen. Displays die je – zoals de naam zegt – zo uitvouwt en binnen 2 seconden opzet. Eén van de vondsten van Holbox. Briljant. Geweldig om te zien hoe deze onderneming duurzaam succes boekt – binnenkort in een nieuw jasje. Wij zijn er trots op.

Sparren over de juiste
aanpak kan altijd.

Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Vacature Brand Consultant