Burgland
Bouw

Bouwers met daadkracht.

Een nieuwe visuele identiteit: meer dan een vorm

10-jarig
jubileum
als
uitgangspunt

Een 10-jarig jubileum is een mooi moment om de visuele identiteit van je bedrijf te updaten. Zeker als het na dat decennium langzaamaan tijd is geworden je wat duidelijker los van je zusterbedrijf te positioneren. Een nieuwe, frisse start dus, maar dan wel eentje waarbij er toch een herkenbare connectie met het moederbedrijf moest blijven. Natuurlijk is het mogelijk daar een leuke nieuwe vorm op te plakken. Lange halen, gauw thuis. Maar dat is niet hoe wij van G2O het aanpakte.

"Om Burgland een kloppende visuele identiteit te kunnen geven, moesten we de ziel en het karakter van het bedrijf helemaal in kaart brengen."

Gijs Huisman

First
things
first

G2O founder Gijs Huisman: ‘We doken eerst heel diep de organisatie in. Om Burgland een kloppende visuele identiteit te kunnen geven, moesten we de ziel en het karakter van het bedrijf helemaal in kaart brengen. Anders blijf je hangen in termen als mooi of lelijk, terwijl de identiteit echt een reflectie van het DNA van het bedrijf moet zijn.’ Wim de Jong, directeur van Burgland Bouw, zag het meewarig aan: ‘Ze wilden met ons management praten, maar ook met medewerkers en klanten. Ik moet bekennen dat ik het in eerste instantie wat veel vond allemaal. Wij wilden gewoon een nieuwe huisstijl. Dat hoefde toch niet zo moeilijk?’

Duidelijke
meerwaarde

Wij hielden voet bij stuk en namen de diepte-interviews af. Op basis van een grondige analyse van de identiteit is er een merkpersoonlijkheid, merkessentie en merkfilosofie voor het merk bepaald en werd er een slogan bedacht “Bouwers met daadkracht”. Pas toen dat allemaal stond, ging onze designer van G2O ontwerpen. Met iedere stap in het proces werd het directeur Wim de Jong duidelijker: ‘Gaandeweg ging ik de meerwaarde van de G2O-manier van werken inzien en zag ik in dat alles met elkaar samen hing.’

Een
passende
visuele
identiteit

Uiteindelijk kwam er een visuele identiteit die het no-nonsens karakter en de praktische spirit van het bedrijf kraakhelder verbeeldt. Zowel klanten als medewerkers van Burgland zijn zeer positief. De Jong, tevreden: ‘Uiteindelijk heeft de doortastendheid van G2O het eindresultaat – en daarmee ons – dus echt verder geholpen.’

Breed
doorvoeren

Het doordachte logo en de huisstijl stond en daarmee zijn we samen met Burgland Bouw aan de slag te gaan om de hele visuele identiteit breed door te trekken in het bedrijf: van bedrijfskleding tot ketens tot huisstijlelementen tot bedrijfswagens. Het complete plaatje. Want elk beeld dat je naar buiten brengt, elk beeld waar de doelgroep, klanten en leveranciers mee in aanmerking komen, is een belangrijk onderdeel van het bouwen aan je merk. Het moet dus allemaal kloppen. Tot in detail.

De
laatste
stap:
een
website
die
raakt

De laatste slag; een nieuwe website die niet alleen het nieuwe en juiste beeld van Burland Bouw naar buiten moest brengen, maar ook een perfecte aansluiting moest vinden tussen de verwachtingen en wensen van de doelgroep. Er zit een wezelijk verschil tussen een website met een informatief doeleinde en een website die leads moet genereren. Wie komt er op je website, welke informatie behoefte hebben zij en welke elelementen zijn belangrijk. Van een geeltjessessie tot een functioneel ontwerp tot het sausje in de vorm van het design, hebben we samen met Burgland Bouw een website neergezet die telt. Die bijdraagt. Die werkt.

Sparren over de juiste
aanpak kan altijd.

Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Vacature Brand Consultant