Creatief
concept

Waar we goed in zijn

  • home/
  • Creatief concept

De rode draad in je communicatie. Zo pakken wij dat aan.

Je hebt een merk en je weet hoe je het in de markt wil zetten. Maar hoe vertaal je dit naar je klanten? Hoe zorg je dat jouw positionering in al je uitingen naar voren komt. Het creatief concept, of brand concept, legt hiervoor de basis. Het is de rode draad door al je communicatie. Een toetssteen voor alle uitingen in de komende jaren.

Lees verder

Eigen. Ons magazine

Download ons Eigen Magazine

"Wanneer je consequent vertelt wie je bent, worden klanten zich bewust van je merk en gaan ze van je houden."

Thomas Teerink, Brand Designer G2O

Wat is een creatief concept

Waar campagnes variëren, blijft de basis van je merk gelijk. Je communicatie heeft daarom ook iets nodig, waarop het kan terugvallen. Een creatief concept vormt stabiele basis. Het is de kapstok van je merk. Een duurzame formulering van jouw identiteit. Het creatief concept zit diepgeworteld in je organisatie. Het is de overkoepelende doorvertaling van jouw positionering. Jouw toekomstige campagnes leg je telkens langs de lat van het creatief concept. Zo toets je of je uitingen jouw merkverhaal goed vertellen.

Hoe we tot het creatief concept komen

Een creatief concept is de basis voor jouw toekomstige communicatie. Het is dan ook belangrijk dat het past bij je identiteit. Daarom willen we eerst weten wat jouw organisatie uniek maakt. Op basis van jouw unieke kracht, bepalen we je positionering, waarna we het creatief concept uitwerken. Wanneer je dicht bij jezelf blijft, voelen klanten zich sneller aangetrokken en kun je hen aan je merk binden. Hierbij houden we natuurlijk ook rekening met de markt en de behoeftes van je doelgroep.

De basis van je communicatie

Wanneer je consequent vertelt wie je bent, worden klanten zich bewust van je merk en gaan ze van je houden. Wij zoeken naar de juiste snaar, die perfect verwoordt wat jouw unieke kracht is. Zo creëren we een stevig haakje, waaraan je je communicatie jarenlang kan ophangen. Elke uiting van jouw merk, hang je op aan het creatief concept. Het vertelt hoe je de essentie van je merk overbrengt, zonder dat je dat letterlijk zegt. Zo kunnen campagnes verschillen, terwijl de merkessentie altijd overeind blijft.

Waar ligt jouw basis?

Wil je een duidelijke lijn in jouw uitingen? Ben je op zoek naar de rode draad voor jouw merk? Laat ons je helpen.

Gratis consultBel 030 76 33 900

Test je kennis

Het archetype van HEMA omdat ze zorgen dat iedereen erbij hoort is