Met nieuwe naam klaar voor de toekomst
“We wilden een naam en huisstijl die het internationale karakter van ons bedrijf beter zouden verwoorden”, vertelt Van den Broek. “We zijn een gerenommeerde partij. Wij werken met arbeidskrachten uit Oost-Europa en onze jobcoaches staan hen in hun eigen taal of in het Engels te
woord. We wilden een Engelse naam die past bij onze activiteiten, die kort en bondig is en die betrouwbaarheid uitstraalt.”
Nu is het ontwikkelen van een nieuwe naam niet zomaar een kwestie van wat leuke woorden verzinnen en kijken wat werkt. Althans, niet als je het goed wilt doen. G2O Brand Consultancy Director Rik van Riel legt uit: “Een nieuwe merknaam is het eindresultaat van een gedegen en gedetailleerd proces dat stapsgewijs gevolgd moet worden. Een naam is meer dan een plakplaatje op een bedrijf, zoals een goede huisstijl ook meer is dan wat mooie kleuren, lijnen en een logo. Als de unieke kracht van je organisatie niet overal doorheen straalt, doe je jezelf te kort. Je sterkste onderscheid zit immers niet in wat je doet, maar in wie je bent."
Rik van Riel, Brand Consultancy Director G2O
Inmiddels zijn de nieuwe naam, het logo en de huisstijl volledig in bedrijf. Jan van den Broek is heel trots op het eindresultaat. Hij vertelt: “Elke dag wordt onze nieuwe naam een beetje mooier. Hij went en valt steeds een beetje beter op zijn plek. Klanten, media, medewerkers, iedereen is het erover eens dat het een sterke en goede naam is en dat de nieuwe huisstijl perfect past bij wie wij zijn.”
Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.