Roza

Een campagne die raakt.

Van zijn naar zeggen, een verrassend proces

Een
scherpe
positionering

In de ruim ruim 80 jaar (1937) dat ROZA bestaat, heeft het bedrijf een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Van een eenmans schildersbedrijf is het een modern, full-service vastgoedonderhoudsbedrijf geworden. Maar omdat de markt het bedrijf nog steeds percipieerde als schildersbedrijf, werd het tijd voor een nieuwe, scherpere positionering.

Een
vertekend
beeld

Van een pure dienstverlener is ROZA getransformeerd naar een strategische partner die op doelstellingenniveau met opdrachtgevers meedenkt en adviseert. Dat betekent dat het bedrijf veel eerder in het proces samen kan werken met de opdrachtgever en onderdeel wordt van de beslissing. De interne processen, de competenties van het team, op alle vlakken heeft ROZA alles op orde voor grotere, ambitieuzere projecten. Maar omdat de markt het familiebedrijf vaak nog als schilder zag, kwam ROZA er in de selectie voor de aanvraag geregeld niet doorheen. Die vicieuze cirkel moest doorbroken worden.

"Het geheim van ROZA zat ‘m in het zeer sterke verantwoordelijkheidsgevoel van iedere medewerker."

Gijs Huisman, Founder

Roza
verrast

Al deze inzichten verbeeldde het team van G2O in een kleurrijke, multimediale campagne: ‘Meer dan je denkt’. In deze campagne werd op prikkelende wijze duidelijk gemaakt dat niet alleen de aangeboden diensten, maar ook de manier waarop ROZA die diensten levert, altijd meer zijn dan je verwacht. De pay-off waarin de campagne samen komt: ROZA verrast. Egbert Roza, derde generatie eigenaar bij ROZA, vertelt: “De campagne was een frisse wind in de markt. Omdat we recht uit ons hart spraken, vanuit onze eigen kracht en veelzijdigheid, resoneerde de boodschap. Het lukt ons nu steeds vaker – en steeds makkelijker – om klanten te overtuigen.”

Twee
stapjes
extra

Gijs Huisman van G2O, vertelt: “Op basis van diepte-interviews met eigenaar Egbert Roza en zijn team ontrafelden we de ziel van het bedrijf. Tot op drijfverenniveau zochten we de unieke kracht van ROZA. Die kregen we haarscherp boven tafel.” Het geheim van ROZA zat ‘m in het zeer sterke verantwoordelijkheidsgevoel van iedere medewerker. Die onbewuste drive die het handelen stuurt was heel krachtig. Twee stapjes extra zetten en een grote mate van persoonlijke betrokkenheid bij elkaar, bij klanten en bij (bewoners van) projecten was bij ROZA de norm. Bovendien had het bedrijf de markt aanzienlijk meer te bieden dan die markt op dat moment verwachtte.

Sparren over de juiste
aanpak kan altijd.

Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900