Merkidentiteit

G2O branding voor échte merken

Wat is de merkidentiteit van jouw organisatiemerk?

Heb je een potentieel sterk merk of idee, maar is de merkidentiteit nog niet helder of weet je gewoon niet waar te beginnen? G2O helpt je bij het branden van jouw merk. Een sterke merkidentiteit zorgt ervoor dat de mensen zich kunnen identificeren met je merk. Ze kunnen zich verbinden met het merk, zodat het een unieke en onvervangbare plek inneemt in het hoofd en hart van de mensen.

Eigen. Ons magazine

Download ons Eigen Magazine

Wij branden échte merken. Wij gaan voor een unieke merkidentiteit

De merkidentiteit van jouw merk centraal

Wij zijn jouw brand builders. Jouw verhaal vertalen we naar een merkidentiteit die klanten aantrekt en medewerkers inspireert. Klantentrouw, daar gaan wij voor. Een duurzame relatie die klanten moeten aangaan met jouw organisatie- of productmerk. Zo’n relatie begint bij een goed product of een goede dienst. Echter, om échte klantentrouw te bereiken gaan we een laag dieper dan slechts inspelen op vraag en aanbod. De relatie tussen jouw bedrijf en jouw klanten gaan we baseren op de identiteit die jullie delen. ‘Wie zijn jullie voor elkaar?’ is de vraag waarop we antwoord gaan geven.

Waarde toevoegen en een unieke merkidentiteit

Onze specialiteit is het branden van jouw merkidentiteit. Een sterk merk kan terugvallen op een stevige fundering. Daarom werken we bij G2O met opeenvolgende fases waarbij de Brand Scan de basis vormt. Hierin maken we een identiteitsanalyse, doelgroepanalyse en doen we marktonderzoek. Dit doen we op basis van diverse theorieën en strategieën waaronder de theorie van Harvard professor Paul R. Lawrence. Drijfveren gaan over onze ‘taal’ die we spreken en hoe we naar de wereld kijken. Die kijk wordt gestuurd duur onze basale drijfveren. Lawrence heeft dit onderverdeeld in vier drijfveren. We kijken waar de dominantie in het drijfverenprofiel zit op het vlak van de organisatiedrijfveren. Hier stroomt namelijk de energie van de organisatie en het (product)merk. Met een van deze eigenschappen kunnen merken waarde toevoegen en een unieke merkidentiteit creëren ten opzichte van concurrenten.

Unieke eigenschappen laten zien

Vervolgens gaan we aan de slag met de Brand Strategy. De bovengenoemde fase en Brand Strategy vormen de positionering van jouw merk. Bij Brand Strategy ontwikkelen we namelijk de merkidentiteit die relevant is voor de doelgroep en zich onderscheid van de concurrentie. In de derde fase Brand Design gaan we jouw merk een gezicht geven met gebruik van kleur, vorm, typografie, beeldstijl en taalgebruik. Zo creëren we een gevoel waar het merk voor staat. Zo laten we niet alleen de unieke eigenschappen van het merk zien, maar leggen we ook de basis voor samenhangende communicatie.

Vertalen naar concrete communicatie

Jouw merkidentiteit, het gevoel bij jouw merk, samen met het ontwerp, gaan we vervolgens vertalen naar concrete communicatiemiddelen. Dit doen we op basis van diverse theorieën en strategieën waaronder de theorie van Harvard professor Paul R. Lawrence. Drijfveren gaan over onze ‘taal’ die we spreken en hoe we naar de wereld kijken. Die kijk wordt gestuurd duur onze basale drijfveren. Lawrence heeft dit onderverdeeld in vier drijfveren. We kijken waar de dominantie in het drijfverenprofiel zit op het vlak van de organisatiedrijfveren. Hier stroomt namelijk de energie van de organisatie en het (product)merk.

Voermeesters

Een voorbeeld van het creëren van een nieuw, sterke merkidentiteit is Voermeesters. Een paardenvoermerk dat gelooft in de kracht van puur natuur. De commercieel directeur van Agruniek Rijnvallei Johan Schuttert, moederbedrijf van het merk Voermeesters, vertelt: “We hadden dit zelf zo echt niet kunnen verzinnen. Heel verrassend waar we terecht gekomen zijn. We hadden zelf al wat alternatieven op een rij gezet, maar deze optie zat er niet bij.” Omdat het moederbedrijf al een ander paardenvoermerk in bezit had, is er bij de overname van dit merk voor gekozen om één sterk merk uit twee merken te maken. “En daar rolde Voermeesters uit.” Op basis van de strategie ontwikkelde G2O samen met de klant onder meer een naam, merkfilosofie en creëerden we een complete sfeer. Vervolgens tekenden we voor het ontwerp de visuele identiteit, van logo tot voerzakken.

Visies, doelen en dromen voor jouw merk

Voordat het hele proces van het ontwikkelen van een nieuwe merkidentiteit in gang gezet kan worden, gaan we in gesprek met jou. Tijdens onder andere diepte-interviews leren we jouw organisatie en drijfveren van het begin tot het eind kennen. De energie van mensen, de gedrevenheid van ondernemers, de visies, doelen en dromen van bedrijven en merken zijn allemaal inspiratiebronnen. Maar naast het ontwikkelen van een volledig nieuwe merkidentiteit kunnen we ook een onderdeel uit dat proces toepassen voor jouw merk. Een nieuwe huisstijl introduceren bijvoorbeeld. Dan gaan wij aan de slag met de informatie uit de gesprekken en interviews voor het vinden van een huisstijl die bij past bij jouw merk. De Schutse, een gehandicaptenzorgorganisatie, is een mooi voorbeeld van een klant die een nieuwe huisstijl wilde. Een huisstijl straalt de kracht en unieke eigenschappen uit van jouw bedrijf of merk. Jij wilt een plek innemen in het hoofd en het hart van mensen met jouw merk.

Kom langs voor een bakkie

Enthousiast? Wil je beginnen? En liever vandaag dan morgen? Kom langs voor een bakkie of neem contact op per mail of telefoon. G2O gaat graag samen in gesprek om te bepalen wat we voor jou en jouw merkidentiteit kunnen betekenen.

Sterk merk neerzetten?

Gaaf! Bel, mail of kom langs.

Gratis consultBel 030 76 33 900