Hoe
krijg
ik
alle
neuzen
dezelfde
kant
op?

Lees het hier.

Het bijzondere van kernwaarden is dat ze al in de organisatie zitten.

Of ze nu op papier staan of niet. Ieder bedrijf heeft een unieke cultuur, met normen, waarden en ongeschreven regels. Ieder bedrijf heeft verwachtingen van medewerkers die ze al snel haarfijn aanvoelen. Dáárin liggen de kernwaarden besloten. Kernwaarden zijn niet alleen de drijvende kracht achter de manier waarop er gewerkt wordt, maar zelfs de reden wáárom er gewerkt wordt.

Lees verder

Eigen. Ons Magazine

Download ons Eigen Magazine

“Kernwaarden zijn de gemene deler die in je bedrijf zitten. Je bedenkt ze niet, ze zijn er al. Je moet ze alleen vinden.”

Versterk je organisatie
Als je deze drijvende kracht goed weet te benutten kun je medewerkers meer betrokken en initiatiefrijker maken en de belangrijkste kwaliteiten van de organisatie versterken. Kernwaarden verbinden, inspireren en versterken de cultuur. Soms doen bedrijven het voorkomen alsof je kernwaarden kunt bedenken, waarna medewerkers ze gaan volgen. Maar het is juist andersom: kernwaarden zitten al in je bedrijf. Die bedenk je niet. Je moet ze alleen zien te vinden.

Cultuur wordt vanzelfsprekend
Het definiëren van kernwaarden kan een hele klus zijn. Zeker als jullie cultuur inmiddels vanzelfsprekend voor je is. Het vinden van de waarden die het bedrijf succesvol hebben gemaakt, vereist een slimme aanpak. Bij G2O helpen we je hier graag mee. Zodat je medewerkers zich niet alleen betrokken voelen bij het proces, maar deel uitmaken van het resultaat.

Leuk en nuttig: G2O kernwaardenworkshop
Op basis van ruim 21 jaar ervaring met het vinden en definiëren van kernwaarden, hebben wij een leuke, interactieve en vooral zeer waardevolle workshop ontwikkeld. In een sessie van een dag met enkele key-medewerkers levert de workshop een set van 3, 4 of 5 kernwaarden op die door alle deelnemers wordt gedragen. De workshop is de eerste stap in het borgen en leven van de kernwaarden en levert een sterker intern merk op. Uiteindelijk zorgt dit voor een sterker extern merk.

In de cultuur, waarden en normen van iedere organisatie liggen de kernwaarden verborgen. Door deze manifest te maken leg je de essentie van je organisatie bloot. Door ze centraal te stellen in alle toekomstige communicatie versterk je die organisatie van binnenuit.

Is jouw bedrijf klaar om tot de kern te komen?

Bekijk hoe wij dit met je zullen aanpakken.

Bekijk onze aanpakBel 030 76 33 900