Lees het hier.
Trouwe klanten zijn van onschatbare waarde voor jouw organisatie.
Ze kosten minder inspanning dan nieuwe klanten, zorgen voor een constante cashflow en kunnen als ambassadeurs je merk naar het volgende niveau tillen. Maar hoe zorg je voor loyaliteit bij klanten die met hetzelfde gemak voor de concurrent kunnen kiezen?
Lees verderEigen. Ons Magazine
“Een authentiek merk gaat niet over wat mensen willen hebben, maar over wie ze willen zijn.”
Diepere laag
Klantentrouw betekent dat je klanten een duurzame relatie moeten aangaan met jouw bedrijf. Zo’n relatie wordt gefaciliteerd door een goed product of een goede dienst. Maar voor echte loyaliteit zal je een laagje dieper moeten gaan dan vraag en aanbod. Die relatie zal gebaseerd moeten zijn op dat wat je op het niveau van identiteit met elkaar deelt. Op basis van wie jullie (voor elkaar) zijn.
Verbinding maken
Loyaliteit gaat om vertrouwen en emotionele betrokkenheid, het aangaan van verbinding. Dat gebeurt niet met een logo, kortingsbon of producteigenschap. Dat gebeurt met een merk. Daar kunnen mensen verbinding mee maken, fan van worden. Een merk met een authentiek karakter dat een zuivere boodschap uitdraagt heeft een enorme aantrekkingskracht. Dan gaat het voor klanten namelijk niet meer over wat ze willen hebben, maar over wie ze willen zijn.
Laat zien wie je bent
Trouwe klanten krijgen en houden gaat over het aangaan van een relatie. Een relatie tussen doelgroep en merk. Op basis van waarden, overtuigingen en motivatie kiezen klanten niet voor een product of dienst, maar voor een gevoel, een levensstijl of een visie. Het is daarom erg belangrijk om echt te laten zien wie je als bedrijf bent. Onze unieke aanpak levert je in een aantal doordachte, elkaar opvolgende stappen een ijzersterk merk op waarmee je jouw doelgrijp bereikt, beraakt en bindt.
Net als tussen mensen vereist ook een relatie tussen een merk en een klant oprechte verbinding. Elkaar vinden en raken op een dieper emotioneel niveau zorgt voor een duurzame, rotsvaste connectie.
Wij duiken graag met jou de diepte in.
Identiteit
Ik wil een sterk merk in de markt zetten, waar moet ik beginnen met mijn merkpositionering?
Ons antwoord