Ik
wil
een
sterk
merk
in
de
markt
zetten,
waar
moet
ik
beginnen
met
mijn
merkpositionering?

Lees het hier.

  • home/
  • jouw vraag/
  • Ik wil een sterk merk in de markt zetten, waar moet ik beginnen met mijn merkpositionering?

Waar moet je beginnen?

Of je nu een fantastisch nieuw product hebt, een kansrijke nieuwe doelgroep hebt gevonden of van je huidige product écht een merk wilt maken, het is belangrijk om je merk sterk in de markt te positioneren. Maar hoe zet je zoiets in gang?

Lees verder

Test het hier (gratis!)

Hoe sterk is jouw merk?

Benieuwd hoe sterk jouw merk is? Vul de test in voor een gratis adviesgesprek (1-2 uur) bij ons op locatie in Utrecht.

Stap 1 van 6

“Wij zijn hét merkenbureau uit Utrecht en helpen jouw merk succesvol in de markt te zetten!”

 

Het begint met een strategie
Met het simpelweg benoemen van eigenschappen en productvoordelen voor de doelgroep kom je er niet. Er moet een overkoepelend plan, een strategie, komen waar alle branding en marketing keuzes op kunnen worden gebaseerd. De doelgroep, markt en concurrentie zijn in dit proces natuurlijk erg belangrijk. Maar het startpunt voor een goede positionering is de organisatie zelf. Daar ligt het beste fundament voor branding: jullie unieke kracht.

 

Vertel wie jullie zijn
Jullie bedrijf is namelijk niet (alleen) bijzonder door wat jullie doen, maar door wie jullie zijn. Door in te zoomen op het karakter van het bedrijf, de cultuur, de geschiedenis en het leiderschap, wordt de echte onderscheidende kracht zichtbaar. Want in het enthousiasme, de motivatie en de persoonlijkheid van de mensen ligt het merkverhaal verscholen. Dat is het verhaal wat verteld moet worden, het begin van een sterk merk.

 

Eerst naar binnen
De eerste stap in het creëren van een sterk merk is dus de blik naar binnen. In onze Brand Scan gaan wij samen met jou op zoek naar de kern van de organisatie. Daar vinden we precies wat jouw organisatie nu zo bijzonder maakt: jullie unieke verhaal. Een verhaal dat onherroepelijk klanten weet aan te trekken en medewerkers weet te inspireren.

In iedere organisatie ligt een geheime waarheid verscholen. Door deze te vinden en als basis te gebruiken voor je merkstrategie geef je jouw merk de beste start denkbaar.

 

Benieuwd wat wij voor andere klanten gedaan hebben?
Ben je benieuwd hoe wij andere klanten met dit vraagstuk geholpen hebben? Bekijk dan de volgende cases ter inspiratie:

 

Heeft jouw merk behoefte aan een vliegende start?

Mogen wij je helpen op zoek te gaan naar de kern van jouw organisatie?

Bekijk onze aanpakBel 030 76 33 900