Lees het hier.
Het juiste verhaal vertellen.
Als bedrijf is het van groot belang om te vernieuwen en op (markt)kansen in te spelen. Door gezond opportunisme, het volgen van klantbehoefte of een brede interesse zou er zomaar een breed scala aan producten en diensten kunnen zijn ontstaan. Dat is niet altijd makkelijk om aan klanten uit te leggen. Terwijl een goede uitleg nu juist belangrijk is om klanten houvast te geven.
Lees verderEigen. Ons Magazine
“Hoe beter klanten begrijpen waarom beslissingen gemaakt zijn, des te beter ze zich kunnen verbinden aan je merk”
Lekker (on)logisch
Vaak is het probleem niet zozeer dat klanten niet kunnen vinden wat je allemaal doet. Daarvoor kunnen ze naar je website. Het probleem zit in de logica of onlogica van het aanbod. Je product- of dienstaanbod is organisch ontstaan door groei en gemaakte keuzes. Dat is echter allemaal intern gebeurd, in processen en procedures waar klanten geen weet van hebben. Hoe minder goed ze je kennen, hoe onduidelijker het voor hen is en hoe lastiger het is zich aan je merk of organisatie te verbinden.
Help klanten de logica vinden
Door meer te laten zien van jouw organisatie en wat voor jullie belangrijk is, help je de klant de logica van je aanbod te vinden. Volgen alle producten eenzelfde productieproces? Zijn alle diensten op basis van marktvraag ontstaan? Of heb je simpelweg een passie voor een bepaalde productcategorie? Hoe beter de klant je leert kennen, des te beter hij je (aanbod) zal begrijpen en respecteren en hoe sterker de connectie met je merk of organisatie wordt.
Leren begrijpen
In plaats van het blijven benoemen van je aanbod, kun je beter de klant laten zien wie je bent, waar je voor staat en wat je drijft. Zorg dat de klant gaat begrijpen wat je voor hem wil betekenen en hoe de producten en diensten daarin passen. Hoe beter de klant jouw merk of organisatie begrijpt, des te beter hij weet wanneer hij naar je toe moet komen.
Het unieke verhaal van een merk of organisatie zit niet alleen in het productaanbod, maar ook in de logica achter dit aanbod. Hoe breder het aanbod, des te belangrijker het is de coherentie duidelijk te maken. Sterke merken zijn duidelijke merken.
Bekijk hoe wij dit met jou willen aanpakken.
Identiteit
Ik wil een sterk merk in de markt zetten, waar moet ik beginnen met mijn merkpositionering?
Ons antwoord