Novades

Wat je ook nodig hebt, wij maken het voor je

Ontwikkeling

Zes jaar geleden is dit bedrijf gestart met een mooi idee: reststromen uit de voedingsindustrie een nieuwe bestemming geven. Sindsdien hebben we ons flink ontwikkeld. We zijn door diverse ontwikkelfases gegaan en daaraan heeft G2O een belangrijke bijdrage geleverd. Zij hebben onze merkpositionering begeleid in de stap van kind naar volwassenheid.

Tot
de
kern

Wij weten dat wij de wijsheid niet in pacht hebben. Daarom kiezen wij ervoor om te werken met specialisten op hun vakgebied. Wij zoeken altijd mensen en partners die expertises hebben die wij zelf niet hebben, die ons aanvullen en die klikken bij ons bedrijf. Bij Gijs en zijn team is dat zeker het geval. Er is een positieve vibe en emotie waarbinnen je zaken mag bevragen en blootleggen. Op basis van vertrouwen kom je tot de kern. Vanuit deze mooie relatie, waarbinnen we ons wederzijds kwetsbaar durven opstellen, is een heel heldere, integere positionering naar boven gekomen.

Doordacht
kleurenpalet

Het Brandhouse model van G2O is een aanpak waarmee je een merk laag voor laag als een huis opbouwt. Dat begon met een diepgaande analyse van onze identiteit, markt en doelgroep. Ze keken naar wat onze collega’s hebben, maar ook naar wat zij misten. Vervolgens bepaalden ze onze archetypen, de Hero en de Magician die naadloos aansluiten bij ons DNA. Wat heel krachtig was, was dat zij kleuren selecteerden voor onze huisstijl die daarop aansluiten. Dus niet zomaar wat hippe kleurtjes, maar een doordacht en onderbouwd kleurenpalet. Daardoor passen de kleuren ons als een handschoen. Iedereen voelt dat. En het valt op. We zijn anders, we zijn een disruptor. Daar moet geen grijzemuizen-look bij. Dus alles klopt en grijpt in elkaar.

Verliefd

op
Novades

Novades verwijst naar ‘nieuwe bestemming’. De naam is bedoeld om niet alles meteen uit te leggen. Hij leidt tot vragen en interesse, zo helpt hij ons. ‘Hier gebeurt iets. Vertel eens wat je doet?’ Eerder dit jaar stonden we op een beurs in Utrecht. De stand was mede ontworpen door G2O. Je zag mensen langslopen en denken wow, wat is dit? Het was fris, attractief, je werd er echt naartoe getrokken. Dat hielp ons enorm. De eerste vraagtekens over wie wij zijn en wat we doen ontstaan al in de hoofden van mensen.

We hebben vrij recentelijk een indrukwekkende Advisory Board aan ons weten te binden. Als die mensen hier aan tafel zitten krijgen we complimenten over onze site en ons kantoor, ook helemaal in huisstijl. Omdat alles zo goed past bij wie zijn, trekt het aan, wekt het interesse, prikkelt het emotie. Onze identity vult ons als bedrijf aan. Mensen worden een beetje verliefd op Novades. Natuurlijk vanwege het team, maar ook vanwege die laag daaronder, het visuele. Die helpt ons 300% in tonen en vertellen wie we zijn, waar we voor staan en wat we doen.

Volgende
stap

We kijken nu alweer naar volgende stap. We groeien exponentieel en dat vraagt om een aanscherping van onze branding. We kijken nu vijf tot tien jaar vooruit, terwijl dat eerder maar een jaar of twee was. Wat niet verandert is ons vertrouwen in G2O. Ook in de toekomst koersen wij volledig op hun expertise en persoonlijke betrokkenheid.

"We zijn door diverse ontwikkelfases gegaan en daaraan heeft G2O een belangrijke bijdrage geleverd. Zij hebben onze merkpositionering begeleid in de stap van kind naar volwassenheid."

Rowdy van Raalten - Novades

Sparren over de juiste
aanpak kan altijd.

Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900