Amitis

Living Nature

Start-up met passie voor de natuur en passie voor een sterk merk

Betoverd
door
de
passie

Na ruim 20 jaar in het vak kunnen wij bij G2O nog steeds betoverd raken door de passie en drive van de ondernemers voor wie wij werken. Zo kwamen wij op een dag in contact met Johan Huibers. Deze ambitieuze starter wilde een vernieuwend concept in de markt zetten: de online verkoop van jonge bomen. Maar dan net even anders.

Talloze
handvatten

G2O-oprichter Gijs Huisman legt uit: “Johan wil niet zomaar boompjes verkopen, hij wil mensen via zijn platform echt inspireren om voor de natuur te zorgen. Dat is dus een compleet ander en uniek verhaal. Het leverde ons talloze handvatten om een compleet merk voor hem te ontwikkelen, van de naam tot de positionering en alles daartussen.”

Vliegende
start

Huibers wilde het namelijk meteen goed doen. Hij wilde niet maar gewoon beginnen en kijken wat er zou gebeuren, maar van meet af aan een sterk merk neerzetten met een duidelijke gevoelswaarde. Een vraag waarmee hij bij G2O aan het perfecte adres was. Gijs Huisman: “We hebben voor en met Johan het hele naam- en merk- en positioneringstraject doorlopen. Centrale vraag in dat alles: waar zit de passie van Johan Huibers echt? Om die boven tafel te krijgen hebben we Johan en zijn businessplan helemaal doorgezaagd en tot op het diepste niveau gekeken waar zijn kwaliteiten en passies zitten.”

Creëren
en
waarderen

Huibers’ energie bleek primair te zitten in het creëren en waarderen van natuur. Op zijn platform biedt hij unieke soorten en variëteiten aan die voor de liefhebber normaal amper te vinden zijn. Hij heeft een uniek en exclusief assortiment, maar tegen een schappelijke prijs. Daarbij doet hij dingen graag goed, werkt hij gestructureerd en zal hij nooit concessies doen aan kwaliteit.

Stevig
en
eerlijk
fundament

Op basis van de inzichten over Huibers en zijn gedroomde bedrijf, kozen we voor een strategie die de archetypen Sage en Creator combineert. Enerzijds heeft de passie van Johan namelijk geleid tot zeer veel interesse in groen en een brede kennis hierover. Anderzijds zagen we de creatieve behoefte om van een tuin, een eigen en uniek stukje natuur te maken. Zo kwamen we tot een propositie waarin de behoefte van Johan en de doelgroep elkaar aanvullen en spiegelen.

Hangende
tuinen
van
Babylon

Vervolgens hebben we een naam voorgesteld die zowel inhoudelijk als op sfeer past bij deze strategie: Amitis. Afgeleid van de Babylonische koningin, waar volgens de legende de befaamde ‘hangende tuinen van Babylon’ voor zijn gebouwd. Een goed voorbeeld van een creatieve tuin met een ‘personal touch’. Ook de pay-off Living Nature past goed in deze strategie. Een tuin volgens Amitis moet namelijk niet alleen vol van leven zijn, maar moet ook geleefd en beleefd worden.

Uiteindelijk hebben de naam, de archetypen en de klantvoordelen van dat alles gediend als fundament voor een complete merkfilosofie, merkpositionering en huisstijl. Een volledig en geïntegreerd verhaal waarin liefde voor de natuur de rode draad is en klanten en fans geïnspireerd worden om in hun tuin, een eigen stukje groen te creëren.

Sparren over de juiste
aanpak kan altijd.

Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Vacature Brand Consultant