Elings
Meat
Products

Hoe een huisstijl meebeweegt

Een
update
van
de
huisstijl

Een wereld die voortdurend verandert heeft invloed op allerlei zaken in een bedrijf, waaronder de huisstijl. Bij Elings Meat Products verzorgde G2O de derde update van een huisstijl die het bureau al twee decennia eerder ontwikkelde.

Elings Meat Products is een mooi familiebedrijf dat op ambachtelijke wijze hoogwaardige rundvleesproducten produceert voor horeca en groothandel. Directeur Victor Elings is de tweede generatie aan het roer bij het bedrijf, dat werkt vanuit een modern pand in het Gelderse Andelst. De familie Elings is al lang klant bij G2O, dat zowel de oorspronkelijke huisstijl als de update uit 2010 ontwierp.

Respect
voor
het
verleden

Onlangs besloot Victor Elings dat het tijd werd voor een redesign. Maar dat moest wel met respect voor wat zijn vader Bert had opgebouwd. Hij vertelt: ‘Mijn vader had ooit gekozen voor de kleuren paars en grijs-wit in onze huisstijl. In onze branche zijn dat opvallende kleuren. Als opvolger heb ik besloten om in onze huisstijl altijd die roots te laten zitten, dus die kleuren moesten blijven. Ook wilde ik het herkenbare Elings logo behouden, maar in een redesign-traject het lettertype, de kleurstelling en de koe moderniseren.’
Uiteindelijk moest het nieuwe design doorgevoerd worden in een nieuwe website, een nieuw ontwerp voor de vrachtwagens en een serie nieuwe verpakkingen, met name voor de buitenlandse markten. Over de grens is de doos Elings’ voornaamste communicatiemiddel, daarom wilde Victor met een serie sfeerbeelden duidelijker via dit medium communiceren waar het bedrijf voor staat.

Oud
en
nieuw
in
één
concept

G2O ging aan de slag om een design- en fotografieconcept te ontwikkelen. Directeur Gijs Huisman vertelt: ‘We gaven de huisstijl een hedendaagse update en ontwikkelden een fotografieconcept waarin de combinatie van ouderwets slagersvakmanschap en moderne, innovatieve bedrijfsvoering centraal staan. Door aan die fotografie steeds een visueel kleurelement uit de al lang bestaande huisstijl van Elings toe te voegen, maakten we de beelden herkenbaar en eigen.’

Victor Elings vult aan: ‘We hebben een aantal fotoshoots gedaan in onze fabriek, op de boerderij en in de studio. Daar is een heel mooie collectie uit gekomen die we vervolgens in onze verschillende media en kanalen konden verwerken. Dat heeft prachtig uitgepakt, met name op de vrachtwagens. Daarvan hebben we niet alleen de buitenzijde bestickerd, maar ook het dak en de laadbak. Je ziet onze trucks dus van heinde en verre aankomen. Iedereen stuurt me foto’s als ze die auto’s zien rijden: klanten, inkopers, iedereen. De een vindt het prachtig, de ander spuuglelijk, maar je kan er niet omheen en daar gaat het me om, haha!’

Binding
en
herkenning

Op de dozen en de nieuwe website is de huisstijl 3.0 doorgevoerd. Maar ook op de muur in de kantine van het bedrijf. Elings vertelt: ‘We hebben dezelfde bedrukking als op de vrachtwagen op de wand in de kantine laten plaatsen. Dat werkt. Mensen krijgen er binding mee en maken het eigen. Het nieuwe design is heel goed gevallen bij klanten, stakeholders en medewerkers. Ik wil het dan ook tot in de kleinste details van ons bedrijf doortrekken.’

Langdurige
samenwerking

Met dit redesign is de relatie van tientallen jaren tussen Elings en G2O opnieuw bevestigd. Zoals in iedere relatie loopt die het ene moment soepeler dan het andere, maar overall is Victor Elings blij met zijn vertrouwde partner. Hij concludeert het gesprek: ‘G2O is onze creatieve partner in branding en design vanaf dag één. En als G2O blijft leveren wat ze al die jaren al doen, zien wij uit naar een langdurige samenwerking in de toekomst.’

"G2O is onze creatieve partner in branding en design vanaf dag één."

Victor Elings - Elings Meat Products

Sparren over de juiste
aanpak kan altijd.

Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900