Wie houdt ons een spiegel voor?
Onderschat 'm niet
“De uitstraling die we in onze huisstijl en op de site hadden, raakte mijn hart niet. Hij paste niet bij ons, vertolkte niet wie we zijn.” Dus ging Pleun Pieter Goudriaan van BVP op zoek naar een partij die zijn bedrijf begreep. Aanvoelde. Die écht tot in de kern kon doordringen.
De goede uitstraling creëren voor een bedrijf is geen truc. Geen kwestie van een leuk kleurtje en lettertje kiezen en klaar is Kees. Er moet een brug zijn tussen identiteit en creatie. Die brug kan je alleen slaan als je die identiteit ziet en begrijpt. Voor een organisatie zelf is dat lastig. Vraag een vis maar eens om het water waar hij in zwemt te omschrijven. Iets wat zo vanzelfsprekend is, zie je niet meer. Je moet in de ziel van een organisatie kunnen kruipen. Hoe mooi is het om die daarna te vertalen in boodschap, kleuren, vormen en taal?
Pleun Pieter Goudriaan: “We hebben G2O gevraagd voor onze positionering. Zo kregen we te maken met consultant Rik van Riel. Dat waren mooie gesprekken, hij had zulke scherpe observaties en analyses. Er zijn gesprekken gevoerd met onze directie, medewerkers en onze klanten en er is een concurrentieonderzoek gedaan.” Met G2O leggen we zo het hele bedrijf bloot. BVP is een groothandel in verpakkingen met de meest uiteenlopende klanten. Hun grootste kernkwaliteit bleek hun immense meedenkkracht. BVP houdt altijd het overzicht, bekijkt zaken steevast vanuit de context van de klant.
Gijs Huisman - Founder
Pleun Pieter Goudriaan: “De presentatie was een eyeopener: een 100% match. Nadat de positionering onthuld was, wilden we graag dat G2O ermee aan de slag ging. Dat is ook een kunst. Zij moeten de inzichten concreet maken in de visuele communicatie. Ze hebben onze nieuwe huisstijl, logo, corporate brochure en site ontwikkeld. Die deel ik straks vol trots uit. Die is helemaal BVP.”
Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.