Waarom
een
merkstrategie
bureau?

Bouw je merk op een stevig fundament

  • home/
  • Waarom een merkstrategie bureau?

Kom tot de kern met een merkstrategie bureau

Hoe zet je je merk strategisch in de markt, zodat niemand er meer omheen kan? Dát is onze passie en specialisme. We nemen een deep dive in je bedrijf en komen zo tot de kern, het fundament voor je merkstrategie.

Merkstrategie, een duur woord. Bij het starten van je bedrijf heb je ongetwijfeld nagedacht over je merknaam, je bedrijf en je doel en doelgroep. Maar heb je dit ook goed op elkaar afgestemd? En hoe zit het met merkstrategie als je bedrijf al een tijd bestaat? Een merkstrategie bureau is gespecialiseerd in deze en nog meer vraagstukken, en helpt jou om je merk (weer) in de markt te zetten.

Hoe gaat een merkstrategie bureau te werk?

Je bedrijf (opnieuw) in de markt zetten. Dat is niet iets dat je zomaar even doet. Want natuurlijk wil je er goed over nadenken de merkstrategie die je hanteert. Dat bepaalt namelijk de koers. Maar hoe doe je dat en waar begin je? Eerst gaan we uitgebreid naar je merk kijken. Dat doen we om antwoord te vinden op een aantal belangrijke vragen.

  • Waar sta je voor als merk? Wat is je boodschap?
  • We voeren een brand scan uit: welke merken wil je gaan voeren?
  • Wat is je doel, waar wil je naartoe?
  • Wie is je doelgroep?
  • Hoe voegt jouw merk waarde toe voor die doelgroep?

Vragen die best ver kunnen gaan. En waarop het antwoord misschien minder voor de hand ligt dan je in eerste instantie zult denken. Om de merkstrategie te kunnen ontwikkelen, is het belangrijk om tot de kern van deze vragen te komen. Dat kan best lastig zijn. Een specialistische, frisse blik van een merkstrategie bureau is in dat geval een uitkomst.

De kern van je merk bepaalt je strategie

Impact maken met je merk. Waarde toevoegen zodat je merk sterk wordt. Dat is wat je wilt, want dan onthouden klanten je. Maar dat is slechts een deel van de merkstrategie.
Belangrijk om te bepalen, is het doel van je merk. De stip aan de horizon, waar je naartoe wilt. Vervolgens is het zaak om de weg daar naartoe uit te stippelen.

Om als merk succesvol te zijn, is authenticiteit een grote factor. Niet alleen wil je geen copycat zijn, want die gaan op in de menigte. Eigenheid is wat mensen aanspreekt, een karakter dat past bij je merk. En waarmee je dicht bij jezelf blijft, zodat je dit ook kunt uitdragen. Ook dit is de basis voor een uitgewerkte merkstrategie. Daarbij helpt een merkstrategie bureau als G2O je graag. Dat is namelijk precies waar onze kracht ligt.

Jouw merkstrategie uitwerken met G2O?

Om de merkstrategie te kunnen uitwerken, willen we eerst het bedrijf doorgronden. Dan weten we wat er speelt en of dit overeenkomt met het doel en de visie. Alleen zo kom je tot de kern van het bedrijf en de kracht die het drijft. En vanuit die kracht bouwen we je merk. Want dat is het beste fundament dat je kunt hebben.

Wil je weten hoe jij jouw merkstrategie kunt uitwerken? Lees meer over onze aanpak of bekijk al onze diensten. Heb je vragen of wil je een offerte ontvangen? Neem dan zeker even contact met ons op. We staan graag voor je klaar.