Bouwbedrijf
van
Middendorp

Een duidelijke merkonderscheiding.

De
volgende
stap

Bouwbedrijf van Middendorp BV is een bedrijf dat bouwprojecten realiseert aan de bovenzijde van de markt, van luxe woningen tot hoogwaardige utiliteitsbouw en alles daartussen. Toen het bedrijf een volgende stap wilde zetten op weg naar volwassenheid vroeg het G2O om een duidelijke en onderscheidende positionering en een daarbij passende restyling van de huisstijl.

G2O-Brand Manager Jamie Mansveld ging met de case aan de slag. Zij vertelt: “Al snel viel me op dat ze bij Bouwbedrijf van Middendorp een bijzondere kijk op hun vak hebben. Ze bouwen luxe panden en villa’s, maar ze zien zichzelf niet als bouwers. Ze zien zichzelf als partij die dingen realiseert. Meedenken, flexibel zijn, toevoegen, groeien. Alles wat iemand zou kunnen willen, kunnen zij realiseren. Hun knowhow gaat veel verder en is veel persoonlijker dan bij hun vakgenoten.”

G2O heeft ons geleerd om door de bril van de gedroomde klant naar onszelf te kijken. Bovendien leerden we ons waarom wij dingen doen zoals we ze doen. Dat was waanzinnig leuk en bijzonder nuttig.”

Adriaan van der Zande, directeur van Middendorp

Klanten
worden
fans

Deze en andere inzichten in het bedrijf kwamen boven in een intensief onderzoek- en analysetraject. De centrale vraag was: maakt Van Middendorp uniek? Om die vraag te beantwoorden heef G2O klantonderzoek gedaan en een diepgaande concurrentieanalyse gemaakt. De volgende stap was een toekomstgerichte branding strategie. Van Mansveld legt uit: “Door je branding goed voor elkaar te hebben laat je jezelf zien en trek je automatisch de juiste klanten aan. Zij komen naar jou toe in plaats van dat jij met sales achter hen aan moet rennen. Het is de manier om je op natuurlijke wijze te onderscheiden. Branding maakt het verschil tussen klanten en fans.”

Ruimte
voor
idealen

Als kapstok voor de nieuwe huisstijl wilde G2O een pay-off die alles omvat waar Van Middendorp voor staat, zodat het bedrijf zowel in woord als beeld als via medewerkers hetzelfde verhaal vertelt. Het werd ‘Ruimte voor idealen’. Vervolgens ontwikkelde G2O een huisstijl die tot in de allerkleinste details overal werd doorgevoerd, van de bedrijfswagens tot de werkkleding en van het nieuwe pand tot de notitieblokjes. In ieder mogelijk contactmoment worden (potentiële) klanten bevestigd: Van Middendorp is een hoogwaardig, professioneel bouwbedrijf dat mijn dromen en idealen waarmaakt.

Alles
beter

Adriaan van der Zande is heel blij met de resultaten. Trots: “Wij zijn op alle fronten sterker uit dit traject gekomen, doordat we beter weten waar we de accenten moeten leggen. We snappen beter waarom wij dingen doen en dat dus niet iedereen daar bij past. We spreken nu beter dan vroeger de klanten aan die echt bij ons passen. Er gaat daardoor minder mis, projecten lopen soepeler, er is meer vertrouwen, het hele plaatje klopt gewoon!’

Sparren over de juiste
aanpak kan altijd.

Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900