Hoe
communiceren
we
effectief?

Volg de workshop .

Naar eigen keuze
Naar eigen keuze
Prijs op aanvraag
Inschrijven

Ken je dat gevoel? Dat je in een meeting zit met een klant of collega waarbij je meteen in een flow zit? Dat je elkaar feilloos aanvoelt en precies dezelfde taal spreekt? Dan heb je vast ook voorbeelden waarbij dit niet het geval was. Waarbij jullie maar niet op 1 lijn terecht kwamen en het even lijkt alsof de ander Chinees spreekt. Dit komt doordat de ‘taal’ die we spreken afhankelijk is van de manier waarop we naar de wereld kijken. Die kijk wordt gestuurd door drijfveren. Harvard-professor Paul R. Lawrence definieerde vier basale drijfveren die iedereen heeft:

  • Acquire: verwerven (van geld, spullen, invloed, ervaring, etc.), ambitie, resultaat, doelen behalen, competitie en imago
  • Bond: verbinden, eerlijkheid, openheid, vriendschap, empathie en thuishoren
  • Learn: leren, begrijpen, zelfexpressie, creativiteit, vernieuwing en ontwikkeling
  • Defend: structureren, voorbereiden, beschermen, duidelijkheid en rechtvaardigheid

Je dominante drijfveer is de ‘bril’ waardoor je naar de wereld kijkt. Waar de één bedreigingen ziet, ziet de ander kansen. Waar de één nieuwe uitdagingen ziet, ziet de ander onzekerheid. Deze bril bepaalt hoe we communiceren, welke prioriteiten we leggen, voor welke argumenten we vatbaar zijn en nog veel meer.

Wat ga je leren?

Begrijpen welke bril de ander op heeft, geeft ongekend inzicht in de ander. Of dit nu om klanten of collega’s gaat.

  • Verbeterde klantrelatie.
    Als medewerkers de klanten beter begrijpen en aanvoelen, kan er beter op hun behoefte worden ingespeeld. Zeker voor sales is dit waardevol omdat de juiste snaar raken daarbij essentieel is.
  • Effectiever samenwerken.
    Hoe beter jullie elkaar als team begrijpen, hoe gemakkelijker communicatie en werk op elkaar kan worden afgestemd. Verschillen worden minder ergerlijk en meer als complementair gezien.
  • Professionele ontwikkeling.
    De drijfveren laten zien waar medewerkers goed in zijn, maar ook waar nog ontwikkeling mogelijk is. Alle ontwikkeling begint bij bewustzijn.
  • Teamwork.
    De competenties die uit de masterclass naar voren komen laten zien welke taken het beste bij hen passen. Met inzicht in drijfveren krijg je mensen op de juiste plek en teams in de juiste samenstelling.

Effectief communiceren betekent dus een brug slaan tussen drijfveren. Door taal te gebruiken die de ander aanspreekt, maar ook door te begrijpen wat de ander drijft. In de G2O Masterclass Effectief Communiceren onderzoeken we de verschillende drijfveren.

Waarom deze masterclass volgen?

  • Je leert uitgebreid over de verschillende drijfveren en hun werking
  • Je leert je eigen diepste drijfveren kennen en begrijpen
  • Je leert andermans drijfveren herkennen en door hun ‘bril’ kijken
  • Je leert effectiever communiceren door een brug te slaan tussen drijfveren

Daarnaast is het leuk om dit met collega’s te doen als teambuilding. Je leert elkaar beter kennen en begrijpen!

Programma

  • Kennismaking met de vier basisdrijfveren
  • Persoonlijke drijfveren
  • Drijfveren in interactie
  • Overbruggen van verschillen in drijfveren

Hoe werkt het

  1. Meld je team aan
  2. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met je op
  3. Na bevestiging ontvangen jullie een online drijfverentest
  4. Iedereen vult de test uiterlijk 7 dagen voor aanvang van de Masterclass in
  5. Een aantal dagen vooraf de Masterclass ontvang je specificaties en een herinnering aan de mail
  6. Tijdens de Masterclass ontvang je een persoonlijk profiel

Klaar om écht effectief te gaan communiceren? Meld je aan voor onze Masterclass.

Inschrijven voor de workshop

  • Datumnotatie:DD dash MM dash JJJJ