Hoe
communiceren
we
effectief?

Volg de workshop .

18 februari 2020
26 maart 2020
21 april 2020
28 mei 2020
23 juni 2020
13:00 uur - 16:30 uur
€ 395,- EX. BTW
Inschrijven

Ken je dat gevoel? Dat je in een meeting zit met iemand waarbij je meteen in een flow zit? Dat je elkaar feilloos aanvoelt en precies dezelfde taal spreekt? Dan heb je vast ook voorbeelden waarbij dit absoluut niet het geval was. Waarbij je elkaar slecht begrijpt en je energie weg voelt sijpelen. Dan lijkt het alsof die ander Chinees spreekt. Dit komt doordat de ‘taal’ die we spreken afhankelijk is van de manier waarop we naar de wereld kijken. Die kijk wordt gestuurd door drijfveren. Harvard-professor Paul R. Lawrence definieerde vier basale drijfveren die iedereen heeft:

  • Acquire: verwerven (van geld, spullen, invloed, ervaring, etc.), ambitie, resultaat, doelen behalen, competitie en imago
  • Bond: verbinden, eerlijkheid, openheid, vriendschap, empathie en thuishoren
  • Learn: leren, begrijpen, zelfexpressie, creativiteit, vernieuwing en ontwikkeling
  • Defend: structureren, voorbereiden, beschermen, duidelijkheid en rechtvaardigheid

Je dominante drijfveer is de ‘bril’ waardoor je naar de wereld kijkt. Waar de één bedreigingen ziet, ziet de ander kansen. Waar de één nieuwe uitdagingen ziet, ziet de ander onzekerheid. Deze bril bepaalt hoe we communiceren, welke prioriteiten we leggen, voor welke argumenten we vatbaar zijn en nog veel meer.

Wat ga je leren?

Begrijpen welke bril de ander op heeft, geeft ongekend inzicht in de ander. Effectief communiceren betekent een brug slaan tussen drijfveren. Door taal te gebruiken die de ander aanspreekt, maar ook door te begrijpen wat de ander drijft. In de G2O Masterclass Drijfveren onderzoeken we de verschillende drijfveren.

Waarom deze masterclass volgen?

  • Je leert uitgebreid over de verschillende drijfveren en hun werking
  • Je leert je eigen diepste drijfveren kennen en begrijpen
  • Je leert andermans drijfveren herkennen en door hun ‘bril’ kijken
  • Je leert effectiever communiceren door een brug te slaan tussen drijfveren

Daarnaast is het leuk als je dit met collega’s doet. Je leert elkaar beter kennen en begrijpen!

Programma

  • Kennismaking met de vier basisdrijfveren
  • Persoonlijke drijfveren
  • Drijfveren en scherp positioneren
  • Drijfveren en effectief communiceren Cases

Hoe werkt het

  1. Meld je uiterlijk 14 dagen voor de gewenste datum aan
  2. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met je op
  3. Na bevestiging ontvang je een online drijfverentest
  4. Vul de online test (door alle personen) uiterlijk 7 dagen voor aanvang van de Masterclass in
  5. Een aantal dagen vooraf de Masterclass ontvang je specificaties en een herinnering aan de mail
  6. Tijdens de Masterclass ontvang je een persoonlijk profiel

Klaar om écht effectief te gaan communiceren? Meld je aan voor onze Masterclass.

Inschrijven voor de workshop

  • Datumnotatie:DD dash MM dash JJJJ