Website
laten
maken

Samenspel van branding, marketing en user experience

  • home/
  • Website laten maken

Aan de slag met online branding

Je website is een van de belangrijkste uitingen van je merk. Het is meer dan een visitekaartje. Het is dé plek waar een potentiële klant je vindt voor de oplossing van zijn vragen. Het is dé plek waar een beeld en gevoel over je merk wordt gevormd. Het is van belang om goed na te denken over je website. De uitstraling moet natuurlijk passen bij wie je bent, maar je wilt ook benadrukken wat je toegevoegde waarde is voor je klant. Daarnaast wil je natuurlijk goed gevonden worden en moet je website geschikt zijn voor de zoekmachines. Om zoveel mogelijk bezoekers naar je website te trekken is het ook van belang om actief te zijn op social media. En als de klant eenmaal geïnteresseerd raakt op je website, wil je het natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk maken om contact op te nemen of een offerte aan te vragen. Een website creëren is een samenspel van branding, marketing en user experience. Dat vraagt om een gedegen, stapsgewijze aanpak.

Stap 1

Geeltjessessie

Voordat we aan je nieuwe website beginnen, kijken we altijd naar wat we kunnen leren van het bestaande. Daarom onderzoeken we de gebruikersstatistieken (indien aanwezig) van jullie huidige website en we kijken naar de content (wat kan behouden blijven en wat kan er beter of worden toegevoegd?). Wat is het doel van de website? Wie is de doelgroep en wat wil je vertellen? Wat wil je bereiken? Wat zijn gewenste functionaliteiten? We bepalen samen in een geeltjessessie wat er op de nieuwe website moet komen qua inhoud. Met behulp van post-its inventariseren we samen alle gewenste functionaliteiten, pagina’s en call to actions. Heb je zelf al inspiratie opgedaan rondom vormgeving? We horen het graag!

Stap 2

De
sitemap

Op basis van de geeltjessessie ontwikkelen we de structuur van de website. Het resultaat is een uitgebreide sitemap die als blauwdruk zal dienen tijdens de ontwikkeling van de website. De sitemap geeft een overzicht van de menu-onderdelen een beschrijving van de inhoud en functionaliteit per pagina.

Stap 3

Wireframe

Na goedkeuring van de sitemap ontwikkelen we een wireframe van de gehele website met alle bijbehorende pagina’s, ook wel functioneel ontwerp genoemd. Dit is een schematische weergave waarin onder andere aangegeven staat hoe de navigatie in elkaar zit, waar beeld en waar tekst komt en waar je alle functionaliteiten vindt. Deze bevat nog geen vormgeving omdat gebruik van fotografie, teksten en kleuren kunnen afleiden van de werking van de website. Het voordeel hiervan is, is dat we ons op de flow van de site en het conversiedoel kunnen focussen. Alle pagina’s worden uitgewerkt qua soort en type die de website zal bevatten.

Stap 4

Content
creatie

Zodra de structuur van de website staat kun je aan de slag met content. Meestal gebeurd dat tijdens stap 5 en 6. Zo kan je gelijk de website vullen, zodra de techniek van de website klaar is. Het is uiteraard ook mogelijk dat we je helpen bij het creëren van content door de inzet van een copywriter en/of fotograaf.

Stap 5

Webdesign

Na goedkeuring van het wireframe starten we met het webdesign. We zorgen ervoor dat het design past bij jullie huisstijl en bij wie jullie zijn. Het webdesign moet bovendien gebruiksvriendelijk zijn voor de bezoekers. Vooraf bespreken we welke unieke pagina’s uitgewerkt worden. Meestal zijn dat de homepage, contentpagina’s (bijvoorbeeld een diensten of productpagina), de over ons pagina, contactpagina, etc.

Stap 6

Webdevelopment

Na akkoord op het design starten we met de bouw van de website. Tijdens deze fase gaat ontwikkelaar aan de slag om het design te programmeren. We ontwikkelen de website op basis van het WordPress CMS, al jaren het meest gebruikte CMS voor websites (met jaarlijks meer dan 65 miljoen gebruikers). Het WordPress CMS is bijzonder gebruikersvriendelijk en zorgt ervoor dat je na een training zelf de website gemakkelijk kan onderhouden. De website wordt gebouwd op een afschermde testomgeving waarbij er op een gegeven moment toegang wordt gegeven, zodat je het resultaat kan zien. De website wordt responsive geprogrammeerd, zodat het op smartphones en tablets ook goed werkt.

Stap 7

Vullen
van
de
website

Een belangrijke stap is het vullen van de website met content. Want als de website ontworpen en gebouwd is, staan er nog geen foto’s en teksten op. Het is uiteraard ook mogelijk om ons de website te laten vullen. Als hierbij hulp gewenst is, maken we daar graag afspraken over. Dit is niet standaard inbegrepen in de offerte.

Stap 8

Controleren
en
livegang
van
de
website

In deze fase vindt de laatste check plaats, we zetten de puntjes op de “i” en zorgen ervoor dat de oude URL’s worden geredirect naar de nieuwe website. We kijken goed of de website in de verschillende browsers en mobiele devices goed functioneert. (Contact)formulieren worden getest en samen met jullie gecontroleerd of deze goed door jullie ontvangen worden. Zodra de testomgeving akkoord is, zetten we de nieuwe website live!

Voorbeelden van websites

Bekijk hier enkele voorbeelden van websites door ons gemaakt. Nieuwsgierig? Vraag naar het verhaal achter deze websites en neem contact op met ons.

 

Sparren over een nieuwe website?

Wat jouw organisatie nodig heeft is een goed gesprek met G2O.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900

Kennis maken?

Ontdek
ons
in
Utrecht!

"Wij zijn gefascineerd door de link tussen ‘binnenkant en buitenkant’. Tussen identiteit en positionering, zijn en zeggen, doen en beloven."

Gijs Huisman, Founder G2O

Vacature Brand Consultant