Pakkende
bedrijfsnaam
verzinnen?

laat je inspireren

  • home/
  • Pakkende bedrijfsnaam verzinnen?

Een pakkende bedrijfsnaam

Een pakkende bedrijfsnaam is al een jas die als gegoten zit. Voor jou is het een perfecte match, voor een ander voelt het niet goed. Maar hoe kun je een pakkende bedrijfsnaam verzinnen? We vertellen je er alles over!

Eigen. Ons magazine

Download ons Eigen Magazine

Wat maakt een pakkende bedrijfsnaam?

Vaak is je bedrijfsnaam een eerste kennismaking met je doelgroep. Het vertelt wie je bent en laat direct een indruk achter. Een pakkende bedrijfsnaam speelt daar een belangrijke rol in! Maar hoe laat je jouw merk spreken?

Een pakkende bedrijfsnaam hoeft niet letterlijk je product of dienst te omschrijven. Het kan ook een gevoel zijn wat je wilt overbrengen. Welk gevoel dit is hangt vooral af van je eigen identiteit, de markt waar je actief bent en natuurlijk de behoeften van je doelgroep. Samen bepalen ze de focus van je bedrijf en vormen ze de basis voor je naam.

Een pakkende bedrijfsnaam verzinnen

Misschien ga je voor het eerst naar de Kamer van Koophandel. Spannend! Of misschien ga je een nieuw merk in de markt zetten en heb je al ervaring in de wereld van ondernemen. Een pakkende naam voor je bedrijf is vaak één van de eerste stappen om te beginnen. Maar hoe pak je dat aan?

Het beste advies wat we je kunnen geven is om je goed te laten begeleiden. Als merkenbureau maken we bij G2O vaak mee dat er te snel of makkelijk een naam is gekozen, wat op lange termijn voor uitdagingen kan zorgen. Na een paar jaar blijkt de naam niet meer zo goed te passen bij de huidige organisatie. Of blijkt de naam negatieve associaties op te bouwen binnen de doelgroep.

Een mooi voorbeeld hiervan is de naamswijziging van KFC. Origineel was de naam Kentucky Fried Chicken. Het woord fried (gefrituurd) kreeg echter een hoop negatieve associaties in de jaren ‘90. Frituren werd steeds meer gezien als ongezond en de fast-foodgigant besloot de naam te wijzigen naar simpelweg KFC.

 

 

Een bedrijfsnaam laten ontwikkelen

Met de juiste begeleiding wordt er een pakkende bedrijfsnaam verzonnen die bij je past én die toekomstbestendig is. Het bedenken hiervan is écht een magisch proces. Door te brainstormen, associëren en de nodige creativiteit wordt er een solide basis gecreëerd voor jouw merknaam. We brengen je identiteit in kaart en vertalen dit naar het gevoel wat jouw merk moet uitstralen om klanten te raken en te binden.

Meer weten over hoe we een nieuwe bedrijfsnaam voor je ontwikkelen? Download dan ons gratis E-book: Hoe krijgen we een naam die bij ons past?

 


Meer weten over hoe we een nieuwe bedrijfsnaam voor je ontwikkelen? Download dan ons gratis E-book: Wát maakt sterke merken?


 

Bedrijfsnaam verzinnen tips

Ga je zelf aan de slag om een bedrijfsnaam te verzinnen? Om je op weg te helpen hebben we een aantal tips verzameld voor het verzinnen van je nieuwe bedrijfsnaam.

1. Kort en krachtig

Je hebt niet veel woorden nodig om indruk te maken. De meest pakkende bedrijfsnamen zijn vaak twee of drie lettergrepen. Nog korter kan natuurlijk ook maar is vaak lastiger te onthouden.

2. Makkelijk uit te spreken

Stel, je bent op een beurs en wilt je bedrijf introduceren aan een potentiële lead. Is het handig dat je de naam drie keer moet uitspreken voordat een mogelijke klant het goed heeft begrepen? Niet echt hé? Zorg voor een makkelijk uit te spreken naam die lekker in het gehoor ligt.

3. Focus op je doelgroep

Verkoop je een hip of trendy product? Dan is Janssen en zn. misschien niet de beste optie voor een pakkende naam voor je doelgroep. Probeer een naam te verzinnen die aansluit bij je doelgroep.

4. Enthousiasme

Heb je een jong bedrijf en heb je volop plannen voor de toekomst? Zorg dat je naam die ambitie uitspreekt! Als je naam saai of ouderwets klinkt zal je weinig indruk maken.

5. Gericht op de toekomst

Ongetwijfeld ga je van je bedrijf een succes maken! Maar is de naam van je merk of organisatie over twintig jaar nog steeds relevant? Niemand kan in de toekomst kijken, maar probeer goed na te denken over waar je over langere tijd wilt staan.

6. Beschikbaarheid

Check altijd even de beschikbaar van je nieuwe bedrijfsnaam in het handelsregister van de KVK. Zo kom je niet voor de onaangename verrassing te staan dat je naam al is bezet!

 

 

Op zoek naar de beste bedrijfsnaam?

Laat ons graven in jouw organisatie voor een pakkende bedrijfsnaam. We helpen je graag. Neem vrijblijvend contact met ons op en we vertellen je alles over de mogelijkheden!

Contact opnemen?

Leuk! Bel, mail of kom langs.

Gratis consultBel 030 76 33 900