Nieuwe
huisstijl:
dit
is
de
invloed
van
kleuren

  • home/
  • Nieuwe huisstijl: dit is de invloed van kleuren

Huisstijl kleuren, vormen en letters

Een huisstijl is méér dan een logo. De combinatie van kleuren en elementen zeggen alles over wie je bent als bedrijf. Erken het belang om dit goed neer te zetten en kies voor een professional.

Adverteren in Quote

Download het gratis e-book

E-book Quote

Lees alles over Quote en het adverteren in dit magazine

Een huisstijl moet passen bij je merkidentiteit. Klinkt ingewikkeld? Misschien wel maar het is wel logisch. Kleuren geven namelijk een bepaald gevoel aan mensen die jouw huisstijl zien. Het is het eerste dat ze zien als ze jouw bedrijf leren kennen. Of het nu de website is, een visitekaartje of een logo in een advertentie. Met kleur geef je een signaal af. Natuurlijk wil je dat dat signaalook klopt met de merkidentiteit van je bedrijf. Waar moet je dan op letten? Lees snel verder en ontdek het zelf.

Psychologie van kleuren en huisstijl

Emoties zijn belangrijk voor mensen. Op basis daarvan maken zij namelijk beslissingen. Het is dus belangrijk dat je met de kleuren in je huisstijl precies die emotie triggert die bij je bedrijf past. De psychologie van kleuren is al jarenlang onderzocht. Daardoor is bekend welke kleuren bepaalde emoties bij mensen oproepen. Het is dus belangrijk om te weten welke kleuren het beste passen bij je bedrijf en hoe je wilt dat je klanten je zien.

 

Huisstijl is meer dan een kleur

Bij het maken van een huisstijl zijn niet alleen kleuren belangrijk. Ook lettertypes, vormen en de balans bepaalt het gevoel dat je bedrijf uitstraalt naar je klanten. Maak je bijvoorbeeld gebruik van harde vormen en contrasten dan kun je een heel andere emotie oproepen dan wanneer je gebruik maakt van kleurovergangen en ronde vormen.

Het ontwikkelen van een huisstijl is dus een behoorlijk ingewikkeld proces. Natuurlijk moet een huisstijl visueel aantrekkelijk zijn maar bovenal moet het goed passen bij wie je bent als bedrijf. Een huisstijl ontwerp begint dus met het blootleggen van de merkidentiteit. Wat drijft je, wat is je intrinsieke motivatie. Hoe ga je met je klanten om en welke cultuur is er in je bedrijf aanwezig? Geef je ook genoeg aandacht aan je medewerkers, weet je wat er speelt en of zij zich helemaal achter jouw visie kunnen scharen? In zo’n proces worden veel vragen gesteld. Heel veel vragen. Maar alleen zo krijg je ook écht inzicht in de kern van je bedrijf.

De kracht van een expert

In eerste instantie klinkt het simpel, we laten even een huisstijl maken. Maar je ziet dat er veel bij komt kijken. Het écht goed kunnen ontwikkelen van een huisstijl, het kiezen van de juiste kleuren, vormen en lettertypen, is een vorm van psychologie.

Dáár komt de kracht van een vakman om de hoek kijken. Met de juiste kennis en ervaring wordt de perfecte balans gezocht tussen kleuren en designelementen. De huisstijl wordt doorgetrokken in álle uitingen: van de website tot gevelbelettering. Van folders en magazines tot bedrijfskleding. Consistency is key! Dat zorgt voor een betrouwbaar overkomen op je klanten en draagt op die manier bij aan je merkidentiteit en merkpositionering.

Alleen het beste is goed genoeg

Jouw bedrijf is je dierbaar. Je hebt het met passie opgebouwd tot wat het nu is. Misschien start je net en barst je van de ambitie om er iets prachtigs van te maken. Hoe dan ook, je bent trots op wat je hebt opgebouwd en wilt hier nog lang mee verder. Dan is alleen het beste goed genoeg en je huisstijl en de kleuren daarin moeten hier bij aansluiten.

Zorg voor een consistente uitstraling van je bedrijf met een nieuwe huisstijl waarin de kleuren en elementen volledig in balans zijn. Zodat het klopt. Zoals jouw hart klopt voor je bedrijf. Met passie en energie. Vertrouw op de expertise van G2O, al jarenlang dé bouwers van een sterk merk. Neem vandaag nog contact op of maak een afspraak om elkaar te leren kennen. Onder het genot van een kop koffie gaan we aan de slag om jouw merk te bouwen.