Zonder kom je nergens

Als je binnen jouw markt en op jouw schaalgrootte een sterk merk wilt worden, kan dat. Maar het vraagt wel om een doordachte strategie. Afstemming op je business. En een doordachte positionering in de markt. Wij ondersteunen je bij het opzetten en aanscherpen van je merkstrategie.

Om een sterk merk te bouwen, is een fundament nodig.

Een sterk merk is meer dan een commercieel jasje. Een opvallende merkbelofte doen, is één. Maar je moet het ook waar kunnen maken. Alle contactmomenten in de klantreis moeten de merkverwachtingen waarmaken. Dat vraagt om een uitgebalanceerde en realistische strategie.

Genoeg te beslissen
Bij het invullen van deze strategie, kom je voor tal van vraagstukken te staan. Vraagstukken over bijvoorbeeld de ideale merkarchitectuur en -portfolio. Moet je voor bepaalde diensten of specialismen een apart merk lanceren? Zijn subbrands nodig voor specifieke markten? Hoe vertaal je de merkstrategie naar productontwikkeling en prijsstelling? Hoe creëer je merkvoorkeur en loyaliteit? Hoe maak je de merkbelofte toekomstbestendig?

Het gouden vertrekpunt: identiteit
In onze visie is een merkstrategie alleen haalbaar als deze aansluit bij de organisatie-identiteit. Nee, niet alleen als het gaat om een dienstenmerk waarin de mensfactor cruciaal is. Ook productmerken vragen om consistente besluitvorming over visuele aspecten, distributie, productie, marketing, etc. Alleen een echt, authentiek merk kan meebewegen, groeien én tegelijk zichzelf blijven. Laten we het eens over jouw merkstrategie en de bijbehorende uitdagingen hebben!

In Beeld.

Ons magazine

Spinsels van G2O