Merkstrategie

Waar we goed in zijn.

  • home/
  • Merkstrategie

De beste keuzes voor je merk(en)! Ontdek hoe wij dat doen.

Moet ik een nieuw merk in de markt zetten? Is het slim om mijn merken samen te voegen? Moet ik mijn merk herpositioneren? De beste keuze maken rondom je merkhuishouding, is niet altijd makkelijk. G2O helpt bedrijven om de beste keuzes te maken voor hun merken. Op basis van een grondige brand scan, beantwoorden wij strategische vragen en onderzoeken wij wat de beste keuzes zijn voor succesvolle merken.

Lees verder

Test het hier (gratis!)

Hoe sterk is jouw merk?

Benieuwd hoe sterk jouw merk is? Vul de test in voor een gratis adviesgesprek (1-2 uur) bij ons op locatie in Utrecht.

Stap 1 van 6

"Een merkstrategie kijkt naar het complete plaatje, om de beste keuzes voor je complete merkenportfolio te maken."

Jamie Mansveld, Brand Manager G2O

Wat houdt merkstrategie in?

Voor je aan een merk gaat bouwen, moet je soms eerst bepaalde keuzes maken. Welke merken ga je überhaupt voeren? Kies je voor één merk of meerdere? Is je huidige merk nog wel van deze tijd? De beste manier om deze vragen te beantwoorden, is door te kijken naar de markt, de doelgroep en jouw identiteit. Hierdoor ontstaat een perfect beeld van alle mogelijkheden en kunnen goed onderbouwde keuzes voor worden gemaakt.

Hoe wij een merkstrategie bepalen

De beste merkstrategie bepalen wij aan de hand van een grondige brand scan. We kijken naar jouw unieke kracht, maar kijken ook naar je doelgroep en naar de markt. Is deze al verzadigd, omdat er al vele merken zijn? Waarin onderscheiden anderen zich? Is er ruimte voor jouw (nieuwe) merk? Aan het einde van ons onderzoek, komen we met een duidelijk advies. Soms betekent dit de start van een positioneringstraject, maar soms komen we ook tot de conclusie dat het slim is om niets te doen. We gaan altijd voor de beste oplossing.

Strategische keuzes voor jouw merk

Wij gaan niet over één nacht ijs. Wij graven door, tot wij het antwoord op jouw strategische vraagstuk vinden. We kijken naar de kracht van jouw organisatie en naar de markt waarin je je begeeft. Zo zien we waar de kansen liggen en kunnen we een advies geven waar je direct je voordeel mee kan doen.

Welk vraagstuk mogen we voor jou beantwoorden?

Leg jouw merkportfolio onder de loep en vind uit waar je kansen liggen.

Gratis consultBel 030 76 33 900