Benieuwd naar onze ideeën?

Nieuw! Spinsel nr. 21

Spinsels automatisch per mail ontvangen? Schrijf je nu in.

Benieuwd naar onze ideeën en inzichten op het gebied van marketing? We delen ze graag met je. Elke maand publiceren we onze Spinsels. Veel beeld, weinig tekst, een sterk punt. Download meteen een recente versie en meld je aan!

Aanmelden voor de spinsels

Schatgravers op de arbeidsmarkt

Soms draait het uit op voetbal. Paniekvoetbal om precies te zijn. Een vacature die maar niet ingevuld kan worden.

Download

Pas op: insluipers!

Een verhaal dat je communicatie kan maken of breken.

Download

Uit het hart gegrepen

Eigenlijk is het wel  makkelijk als je een productmerk hebt. Geen gedoe met organisatie-identiteit.

Download

Wat nou veranderen?

Niemand weet precies waar het getal op gebaseerd is, maar zeventig procent van dergelijke projecten schijnt te mislukken.

Download

Kassagerinkel. Heerlijk

Branding en sales zijn geen alternatieven. Ze zijn zelfs geen typische appel-en-peer. Hooguit een appel-en-schil, of peer-en-pit. Ze horen bij elkaar.

Download

Niet verdwalen

Een merk moet het kompas voor je organisatie zijn. Ga dat maar eens waarmaken. Onmogelijk. Of supersimpel. Eén van beide.

Download

Er zit wat achter

Bedrijven hébben niet alleen een voorgevel, maar zíjn ook een voorgevel. Hoe zit dat in jouw bedrijf? Hup, op zoek naar het hart van de zaak!

Download

Doe jij er ook aan?

Prachtig is het. Echt boeiend. Bedrijven die niet aan identiteit en dat soort geneuzel doen. Ook dat is een vorm van jezelf laten kennen.

Download

Wie ben je?

Mensen zijn net mensen. Jouw bedrijf en die felbegeerde klant zijn allebei een persoonlijkheid. En het werkt simpel: soort zoekt soort.

Download

Soort zoekt soort

Identiteit. Het is zo’n woord dat het goed doet. Zeker nu: wie wil er niet authentiek zijn? Maar ’t is meer dan alleen jezelf zijn…

Download

Een bewijs van goed gedrag

Een sterk merk bouwen. Iets tussen de oren zien te krijgen. Mooie ambities, hou ze erin! Maar hoe maakbaar is een merk eigenlijk?

Download

Liever opvallend, dan uniek

Hoeveel advertenties en commercials zijn er niet die briljant zijn bedacht, maar die allemaal verkeerde prikbordjes bij elkaar hangen in je bovenkamer?

Download

De goede richting

‘Wacht even, ik pak ‘m er even bij’, hoor je dan. Wat nou erbij pakken? Die missie hoort in je hart te zitten.

Download

De beste klik

Volledig inzetten op SEO. Zoveel mogelijk klikken via Google. Heel gaaf! Maar je krijgt met het grootste deel van je doelgroep nooit een klik…

Download

Omdat mensen op karakters vallen

Heb je een markant karakter, dan is het voor mensen makkelijker om van je te houden. Ze weten wat ze aan u hebben.

Download

Je zult maar beet hebben

Een schijnbaar oppervlakkig vraagstuk: klanten vinden. Niet zoveel mogelijk, maar bedenk wie de klanten zijn bij wie jij kunt excelleren!

Download

Laat zien wie je bent

Alsof ondernemers succesvol waren door hun logo. Natuurlijk niet! Maar een goede corporate identity helpt wél!

Download

Even geduld

Breng je doelgroep in beweging. Alleen door te communiceren kunnen mensen de dingen gaan doen die je van ze verlangt.

Download

Tegen wie heb je het?

Natuurlijk, je hebt je doelgroep scherp in beeld. Maar breng de buyer’s journey van uw klant in kaart, richt opnieuw en schiet raak!

Download

Gewoon binnendringen

De klant moet een reden hebben om je te onthouden. Dring binnen. En blijf herhalen, herhalen, herhalen.

Download

Succesvol communiceren

Eigenlijk is reclame puur psychologie. Verover een plek in de black-box van je klanten. Zoek de lege plekjes!

Download