Exact de juiste afstelling

Je hebt onderscheidende producten en diensten. Je hebt misschien wel lange rijtjes met USP’s. Maar even terug naar je kern. Hoe wil je bekend staan? Kan je dat heel scherp en kort samenvatten? Wij gaan je helpen je organisatie- of productmerk krachtig neer te zetten.

Positioneren op het snijvlak van identiteit, doelgroep en concurrentie.

Positioneren is een kwestie van graven, een fundament leggen, en dan bouwen. Graven naar de identiteit, de diepste eigenschappen van je organisatie of product (met onder meer onze Identiteitsscan en G2O-drijfverentest). Graven naar de behoeften en drijfveren van je doelgroep. Graven ook naar de claims van je concurrenten. Dat is een voorwaarde voor de juiste diepgang. Een voorwaarde bovendien voor geloofwaardige, relevante en onderscheidende communicatie.

Waardevolle uitgangspunten
De vraag is vervolgens: wat is de essentie van je merk? Welke betekenis geef je het mee? Welke snaar kan je met jouw merk bij de doelgroep voelbaar raken? Welke merkpersoonlijkheid hoort daarbij? En hoe krijg je dat tussen de oren? Positioneren gaat nog niet primair over creatie. Het gaat om het scherpstellen van de uitgangspunten. En daar laten we geen gras over groeien.

Diepgaand én concreet
In het positioneringstraject staat het laten schitteren van je unieke parel centraal. Je kunt bij ons een diepgaande en grondige onderbouwing verwachten. Maar we blijven niet steken in analyses en statements. Integendeel. In het positioneringstraject komen we met concrete voorstellen voor onder meer een payoff, een beeldconcept en een merkfilosofie. Daardoor is een positioneringstraject een effectieve basis voor al je marketingcommunicatie. Sterker nog: op basis van de positionering kan je scherpte aanbrengen in de strategie van je organisatie.

 

In Beeld.

Ons magazine

Spinsels van G2O