KSP

Soms is alleen perfectie goed genoeg

Van
schoolpleinen
tot
trapveldjes

KSP levert, onderhoudt en renoveert kwalitatieve en hoogwaardige sport- en spelondergronden. Van schoolpleinen tot trapveldjes, van sportclubs tot particulieren en van Groningen tot Maastricht: de focus op perfectie van ondernemer Joost Sweep en zijn team brachten het bedrijf overal. Daarom werd het onlangs tijd om behalve het functionele verhaal van het bedrijf, ook het persoonlijke verhaal te gaan vertellen. Wát het bedrijf was wist de markt wel, maar wíe het bedrijf was nog niet.

Een
focus
op
resultaat

Brand Consultant Director Rik van Riel stak de spreekwoordelijke peilstok in het bedrijf. Hij vertelt: “We hebben in samenwerking met Joost en zijn team het hele bedrijf binnenstebuiten gekeerd om echt tot de essentie te komen. We hadden niet alleen sessies met het management, maar met medewerkers op alle niveaus en zowel in kantoorfuncties als uit het veld. Wat opviel was de gedrevenheid, de focus en de echte werkmentaliteit van zowel Joost als de medewerkers. Zij cultiveerden een directe, nuchtere en praktische cultuur van hard en snel werken met een focus op resultaat en veel vrijheid en verantwoordelijkheid voor de medewerkers.”

Gefocust,
verfijnd,
gespecialiseerd

Om de nieuwe visuele identiteit van het bedrijf te sturen, koos G2O voor de archetypes Hero en Sage. Die eerste representeert de bedrijfscultuur van aanpakken, doorgaan tot het af is, willen winnen, hard werken en niet zeuren. De Sage representeert dat het werk van KSP verfijnder en gespecialiseerder is dan het op het eerste gezicht soms lijkt. Juist door die innovatieve, gespecialiseerde manier van werken is KSP de onbetwiste marktleider in zijn markt geworden.

Focus
on
perfection

Rik van Riel gaat verder: “Maar met die archetypes waren we er nog niet. We hebben ook naar de markt gekeken en onderzocht wat er aan klantzijde leeft, dus outside-in. Centraal stond de vraag op basis waarvan in de wereld van KSP de klantrelatie gedefinieerd wordt.”
Toen G2O tenslotte het hele beeld helder had, heeft het zijn magie op alle input losgelaten. Alle input is samengevat in de brand claim 'Focus on perfection', die zowel de werkzaamheden als de cultuur van het bedrijf vat.

Consistent
verhaal

Vervolgens is op basis van de archetypes en de brand claim een volledig nieuwe visuele identiteit ontwikkeld, die het fundament vormt van een heel scala aan materialen. Van presentaties tot een compleet magazine, van de werkkleding tot de bedrijfswagens en van de nieuwe website tot de teksten in alle materialen, alles telt nu op tot een consistent verhaal waarin het unieke karakter en de perfectionistische persoonlijkheid van het bedrijf duidelijk wordt. Met de lancering van de nieuwe website is een volledig traject ten einde gekomen en tegelijk een nieuw begin gemaakt: iedereen kan nu zien waar KSP écht voor staat.

Sparren over de juiste
aanpak kan altijd.

Wat jouw organisatie nodig heeft is misschien
wel eerst een goed gesprek met Gijs.

Maak een afspraakBel 030 76 33 900